Питання передплатника порталу
- Допоможіть, будь ласка, розібратися в ситуації. Замовник перебуває на території проведення бойових дій (наказ Мінреінтеграції № 75 зі змінами). Нині всі закупівлі здійснюємо виключно за постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169 (далі — Постанова № 169). Проте від постачальника електричної енергії (договір про закупівлю тендерний довоєнний) прийшло повідомлення про підвищення ціни за кВ та укладання додугоди. У разі укладання цієї додаткової угоди її необхідно оприлюднювати, проте зараз доступу до робочого місця немає.
Відповідь редакції
- Добрий день! Радимо за першої технічної можливості документально зафіксувати факт відсутності можливості уповноваженій особі виконати покладені на неї обов’язки (скласти протокол, за можливості додати документи, що це підтверджують) щодо оприлюднення інформації про довоєнні договори про закупівлю.
Рекомендуємо також ознайомитися з публікаціями «Частина 1. Прямий договір за закупівлями від 50 тис. грн з 29.06.2022: винятки, що дублюють положення Закону про закупівлі!» та «Частина 2. Прямий договір за закупівлями від 50 тис. грн з 29.06.2022: унікальні підстави, передбачені лише Постановою № 169!».
Також зверніть увагу, що введення воєнного стану не впливає на перебіг строків для притягнення до адміністративної відповідальності, але може стати обставиною, що обтяжує відповідальність (стаття 35 КУпАП). Це означає, що в разі вчинення правопорушення у період воєнного стану за умови, що санкція статті передбачає не фіксований розмір штрафу, а його граничні розміри (тобто «від…до…»), суд вправі застосувати максимальну санкцію.
Якщо посадова особа замовника допустила порушення хоча в період воєнного стану, однак з незалежних від неї умов (наприклад, людина мусила тікати від війни і було не до розміщення звітів в ЕСЗ), то адміністративна відповідальність виключається у зв’язку з відсутністю складу правопорушення, а саме такого необхідного елемента, як вина у формі умислу чи необережності (пункт 1 частини 1 статті 247 КУпАП).
Детально про відповідальність читайте в статті «Відповідальність за порушення у сфері публічних закупівель, вчинені під час дії режиму воєнного стану».
Використовуйте шпаргалку уповноваженої особи замовника про адміністративну відповідальність.
Закупівельну громаду постійними змінами в законодавстві не здивуєш. Утім, Постанова № 169 зуміла сколихнути закупівельників і навіть в частині вибору способу здійснення закупівель поділила замовників на тих, що закуповують у період воєнного стану за Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тих, що купують за Постановою № 169, та тих, що «міксують», використовуючи в роботі два зазначені нормативно-правові акти.
Пропонуємо електронну книгу «Алгоритми „воєнних“ закупівель за Постановою № 169», яка стане помічником кожному, хто незалежно від часу доби хоче мати міцну та кваліфіковану допомогу в частині здійснення закупівель у період воєнного стану. Дивіться, як її знайти:
Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».