Три найпоширеніші запитання щодо закупівель за Постановою № 169

Редакція
3087
31 Травня 2022
Три найпоширеніші запитання щодо закупівель за Постановою № 169
3087
31 Травня 2022

У розділі «Консультації», що на порталі RADNUK.COM.UA, останнім часом питання щодо здійснення закупівель відповідно до Постанови № 169 доволі схожі, тому далі розглянемо запитання одного з передплатників порталу, яке містить в собі декілька популярних наразі запитань щодо закупівель за Постановою № 169.

Питання передплатника порталу:

  • Доброго ранку! Під час воєнного стану відповідно до Постанови № 169 закупівлі від 50 тис. проводяться без застосування процедур та спрощених закупівель, тому виникають запитання, а саме:
  1. Потрібно укласти два договори на суму до 50 тис. грн (один код ДК). Пролонгація не передбачається. Потім може виникнути необхідність укласти знову два договори, і сума по них вийде більше 50 тис., але до 200 тис. грн. То потрібно буде згідно з Постановою № 169 оприлюднювати відповідний звіт в електронній системі?
  2. Як знайти постачальників предмета закупівлі за договорами від 50 тис. грн?
  3. Якщо передбачити в договорах пролонгацію, то в разі настання такої кожного разу вносити зміни до наказу про визначення обсягів закупівлі?

Відповідь редакції порталу RADNUK.COM.UA

  • Вітаю! Щодо першого питання: насамперед замовнику треба визначитись, чи дійсно ви потребуєте цих предметів закупівель у період воєнного стану. Якщо ви ясно розумієте, що так, то наступний ваш крок — визначитись, за яким принципом ви «сумуєте» вартості цих договорів під час воєнного стану, оскільки є щонайменше два варіанти:
  1. замовник «сумує» закупівлі за кодом ДК та, керуючись вартісними межами по коду, звітує / не звітує про закупівлю згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 «Про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (далі — Постанова № 169) чи
  2. вважає кожен предмет закупівлі новим (відповідно, жодним чином не додає вартості предметів закупівлі за одним кодом ДК), керуючись рекомендаційним листом № 3304-04/16796-06 від 22.04.2022 Мінекономіки. Зважайте, що замовник, закуповуючи за прямими договорами без використання електронної системи закупівель та не «сумуючи» такі закупівлі за ДК, може перетнути межу в 50 тис. грн. За умови трактування контролюючими органами порушення в цій частині уповноважена, службова (посадова) особа замовника може отримати штраф у розмірі 1 700 грн (за повторне порушення протягом року — 3 400 грн) за неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі. При цьому КУпАП не містить штрафних санкцій відносно оприлюднення інформації.

Читайте також: «Як „сумувати“ закупівлі за кодом ДК під час воєнного стану».

Залежно від вибраного варіанта замовник (не) звітує в електронній системі закупівель. Якщо замовник вибере перший варіант (тобто «сумувати» за кодом ДК), пропонуємо,щоб не заплутатися у різних договорах по єдиному коду ДК та не помилитися в загальній вартості договорів, вести реєстри таких договорів, наприклад у форматі exel. У такому форматі найзручніше автоматично підбивати суму всіх договорів за кожним окремим кодом ДК та відслідковувати, чи не перевищили ви 50 тис. грн. Примірний варіант реєстру — за посиланням.

Щодо другого питання, то пошук постачальників для укладання договору згідно з Постановою № 169 замовник може здійснювати у будь-який доступний для замовника спосіб, зокрема шляхом направлення відповідних листів-запитів попереднім контрагентам, а пошук нових постачальників — за допомогою Інтернету, в тому числі соцмереж.

Якщо з пошуком постачальника виникли труднощі, пропонуємо такі варіанти:

  • замовник може скористатися онлайн-ресурсом BI Prozorro, з допомогою якого у декілька кліків він знайде інформацію, котра допоможе налагодити зв’язок з потенційним контрагентом;
  • команда Prozorro спільно з ДУ «Професійні закупівлі» та електронними майданчиками запустили платформу Prozorro+. Вона створена для забезпечення нагальних потреб держави та відновлення українського бізнесу в часи війни. Щоб використати ресурс Prozorro+, потрібно бути зареєстрованим на одному з таких електронних майданчиків: Держзакупівлі онлайн; Zakupki.prom.ua; eTender; SmartTender.biz; Tender-online;
  • замовник може шукати постачальника через Prozorro Market.

Детально про варіанти пошуку контрагентів читайте у статті «Де в умовах воєнного стану, зокрема й на тимчасово окупованій території, шукати постачальника чи надавача послуг?».

Щодо третього питання. Якщо умовами вашого договору передбачено пролонгацію, яка включає не тільки продовження строку дії договору, але й виконання зобов’язань сторонами, зокрема в частині надання послуг / виконання робіт / поставки товарів, логічно припустити, що обсяг / кількість / номенклатура, а відповідно, і загальна вартість за договором, можуть бути збільшені. Тому таку інформацію слід відобразити в затвердженому замовником переліку товарів, робіт та послуг. Наприклад, шляхом видання наказу про внесення змін до переліку та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг. Деталі — у статті «Чи кожного разу після пролонгації договору вносити зміни до переліку та обсягів закупівель?».

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі  «Воєнний стан».

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО