Щодо аномально низької ціни під час воєнного стану

Катерина Плашенко
1137
10 Червня 2022
Щодо аномально низької ціни під час воєнного стану
1137
10 Червня 2022

Питання передплатника порталу:

  • Добрий день. Підкажіть, будь ласка. Ми оголосили під час воєнного стану відкриті торги по предмету закупівлі рукавички з очікуваною вартістю товару 8 грн за пару. Один з учасників запропонував ціну 2,9 грн за пару, та ця ціна є аномально низькою. Як краще діяти в цьому випадку: просто відмінити торги або очікувати на обґрунтування від цього учасника? Аналіз ринку по предмету закупівлі здійснювали 2 тижні тому, ціна була від 5-8 грн.

Відповідь редакції порталу RADNUK.COM.UA:

  • Вітаю! Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 1 Закону «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) аномально низька ціна тендерної пропозиції — ціна / приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни / приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та / або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни / приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону.

Згідно з частиною 14 статті 29 Закону учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. При цьому замовник може відхилити тендерну пропозицію з аномально низькою ціною, якщо обґрунтування учасника буде неналежним, а також замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника, якщо останній не надав обґрунтування протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.

Якщо ціну учасника визначено як аномально низьку, такому учаснику потрібно подати обґрунтування, щоб довести правомірність встановлення таких низьких цін. При цьому Закон не визначає, яке саме обґрунтування аномально низької ціни є належним, тому замовник на власний розсуд оцінює належність / неналежність обґрунтування аномально низької ціни. Однак замовникам варто врахувати, що якщо вони не приймають такі обґрунтування, учасник може звернутися зі скаргою до органу оскарження.

Обов’язково врахуйте: у статті «Обґрунтування аномально низької ціни: типові рішення АМКУ» на порталі RADNUK.COM.UA ми згрупували найактуальніші рішення АМКУ щодо аномально низької ціни, суть яких, зокрема, полягає в тому, що якщо тендерна документація не містить окремих вимог до порядку формування ціни тендерної пропозиції учасника, а також порядку оформлення обґрунтування аномально низької ціни, при цьому учасник подасть обґрунтування аномально низької ціни, то у більшості випадків у разі відхилення такого учасника АМКУ стає на бік учасника.

У вашому випадку варто отримати обґрунтування аномально низької ціни та в разі надання відповідного обґрунтування замовник може укласти договір про закупівлю, адже одним з основних принципів публічних закупівель є максимальна економія. Про інші принципи публічних закупівель можете почитати в статті «Лайфхаки дотримання принципів здійснення публічних (воєнних) закупівель».

Для зручності учасників публічних закупівель наші фахівці підготували для вас приклад обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції на закупівлю робіт.

Пам’ятаємо також, що на порталі є добірка корисних ресурсів, які зібрані для вашої зручності в одному матеріалі «Перелік корисних посилань щодо оприлюднення звіту про виконання договору про закупівлю».

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі  «Воєнний стан».

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО