26.09.2023 проєкт Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо вдосконалення інструментів протидії порушенням у сфері закупівель № 10090 від 26.09.2023 передано на розгляд керівництву.
Проєктом Закону № 10090 від 26.09.2023 передбачено внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме:
1. У частині третій статті 38 слова «частинами третьою – шостою» замінити словами «частинами другою – восьмою».
2. Статтю 164-14 викласти в такій редакції:
«Стаття 164-14. Порушення законодавства про закупівлі
Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; встановлення розміру забезпечення тендерної пропозиції що перевищує межі, визначені законом; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону; порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; порушення строків розгляду тендерної пропозиції», – тягнуть за собою попередження.
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом шести місяців було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення,
— тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порушення порядку визначення предмета закупівлі; порушення строків оприлюднення тендерної документації; неоприлюднення інформації про закупівлі; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції,
— тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною третьою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення,
— тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону; застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення); укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця закупівлі; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни
— тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною п’ятою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення,
— тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від трьох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом,
— тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом
— тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.».
ІІ. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності через три місяці з дня його опублікування.
2. До приведення у відповідність із цим Законом нормативно-правові акти застосовуються у частині, що не суперечать цьому Закону.
3. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
забезпечити прийняття та приведення своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;
забезпечити прийняття та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
Метою проєкту є забезпечення прозорого здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, які забезпечують максимальну економію та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням.
За нагоди ознайомтеся зі статтею «Проєкт Закону про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі”».
Зверніть увагу, що редакцією порталу RADNUK.COM.UA розроблено приклад розпорядження щодо обґрунтування підстави здійснення закупівлі згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей. А також розроблено та додано зразок наказу щодо покладення обов’язків на погодження документів, які містять обґрунтування проведення закупівель товарів, робіт згідно з пунктом 9 Особливостей / пунктом 13 Особливостей.
Якщо вам цікаво дізнаватися про зміни в нормативно-правових актах, які стосуються публічних закупівель та які плануються до затвердження Урядом, ознайомтеся з розділом «Проєкти НПА».
Більше важливої інформації про закупівлі під час воєнного стану читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».