Уже пізно повертатись назад, щоб усе правильно почати, але ще не пізно прямувати вперед, щоб правильно все закінчити, — девіз майже кожного замовника, щодо якого розпочато контрольні заходи Державною аудиторською службою України (далі — ДАСУ, Держаудитслужба).
Проведення заходів державного фінансового контролю включає в себе, у тому числі, моніторинг, під час якого органи державного фінансового контролю через електронну систему закупівель надсилають запити про надання інформації, документів та перевірку.
У разі надходження запиту найкращим варіантом є надати необхідну інформацію та документ(и) у визначений законодавцем термін. Але не завжди це можливо зробити з ряду причин, наприклад: запитувану інформацію взагалі неможливо надати, відповідь у запиті «вже фактично написана для замовника» (якою замовник ставиться в невигідне положення під час перевірки), замовник перебуває «в простої», працівники працюють дистанційно, а уповноважена особа замовника у відпустці та інше.
Що робити в такій ситуації, розглянемо нижче у статті. Проте відразу можна сказати, що при винесенні постанови про накладення стягнення посадова особа органу державного фінансового контролю повинна врахувати всі обставини, вказані замовником щодо неможливості надання відповіді в строк, для дотримання принципу пропорційності щодо виявлених порушень та застосованих наслідків.
Строки відповіді на запити ДАСУ
Як вбачається з листа від 22.04.2022 № 001200-16/2898-2022, ДАСУ продовжує...