Нові зміни, а саме Постанова № 1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості, Постанова № 1178), викликають все більше й більше запитань, на які група компаній «Радник» готує для вас відповіді. Сьогодні ми підготували для вас найважливіше за цей тиждень, що допоможе розібратись у закупівельних нововведеннях:
- Черговий «переворот» у сфері публічних закупівель відбувся у зв’язку з набуттям чинності 19.10.2022 Постановою № 1178. При цьому Особливості не містять формулювання щодо того, хто саме може здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Щоб дізнатись, хто може здійснювати закупівлі з урахуванням змін та чи потрібно вносити зміни до ваших документів, рекомендуємо ознайомитись зі статтею «Набули чинності Особливості: вносити зміни до Положення про уповноважену особу? Призначити наново уповноважену?».
- Чи знаєте ви, що з 19.10.2022 затверджувати переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг повинні лише державні замовники у сфері оборони та служби державного замовника? При цьому Особливості не встановлюють обов’язку «звичайним замовникам» затверджувати (вносити зміни до затвердженого) перелік з обсягами закупівель. Для того щоб розглянути це питання детальніше, читайте статтю «Чи потрібний перелік з обсягами закупівель, якщо закуповуємо по Особливостях?».
- Розуміємо, що зібратися з думками і знайти правильну правову позицію щодо здійснення закупівель у зв’язку зі змінами в закупівельному законодавстві навіть у мирні часи важко. Тому, щоби хоч трішки допомогти розібратися, у статті «Відповіді на шість популярних запитань за Постановою про особливості від 12.10.2022 № 1178» сформулювали для вас шість питань-відповідей щодо проведення закупівель у зв’язку з набуттям чинності Постановою № 1178.
- Зважаючи, що Радник завжди прийде вам на допомогу вчасно, ви вже можете прочитати покроковий та детальний алгоритм здійснення відкритих торгів за Особливостями у статті «Алгоритм відкритих торгів з 19.10.2022 за новими особливостями», а у статті «Алгоритм здійснення закупівель із використанням електронного каталогу за Особливостями» розглянути актуальний алгоритм здійснення закупівель в електронному каталозі згідно з Особливостями та сформований поетапний план дій замовника.
Звертаємо вашу увагу! Редакція порталу «Радник» слідкує за актуальністю правової бази, оприлюдненої на порталі RADNUK.COM.UA. На цьому тижні нами перевірено на актуальність розділ «ДАСУ: перевірки й повноваження».
Нагадуємо, що на порталі є розділ «Зразки документів», який ми постійно оновлюємо актуальними зразками, які готуємо для вашої зручності. Особливо рекомендуємо звернути увагу на добірку «Приклади документів для проведення відкритих торгів з особливостями», у якій ми зібрали найактуальніші станом на сьогодні зразки.
Слава Україні! Героям Слава! 💛💙
Більше важливої інформації про закупівлі під час воєнного стану читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».