Продовжуємо адаптуватися до нових змін до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Постанова № 1178 та Особливості відповідно). Активно аналізуємо нововведення та враховуємо вимоги чинного законодавства при здійсненні публічних закупівель. На порталі «Радник у сфері публічних закупівель» розміщено вже багато статей щодо актуальних питань, пов’язаних зі змінами.
- До Особливостей внесено чергові зміни, які набрали чинності 19 травня. Найголовніше, на що необхідно звернути увагу в останніх змінах до Постанови № 1178, це те, що Особливості виклали в новій редакції. Для того щоб перевірити, чи дотримано змін у тендерній документації, читайте статтю «Увага! 10 основних акцентів, які необхідно враховувати, коли готуєте тендерну документацію з 19 травня», у якій розглянули основні розділи й зміни до них.
- Починаючи з 19.05.2023 одна з основних змін, яка змінила алгоритм проведення процедури відкритих торгів, – це повернення аукціонів. Але за обґрунтованим рішенням замовника відкриті торги можуть бути проведені без застосування електронного аукціону. У статті «Алгоритм проведення відкритих торгів з аукціонами за Особливостями з урахуванням змін від 19.05.2023» детально розглянули оновлений алгоритм проведення відкритих торгів саме з аукціонами за Особливостями з урахуванням змін від 19.05.2023.
- Інформація вважається державною таємницею з часу опублікування зводу відомостей, що становлять державну таємницю, до якого включена ця інформація, чи змін до нього в порядку, встановленому Законом про державну таємницю. На даний час звід відомостей, що становлять державну таємницю, затверджений наказом Центрального управління Служби безпеки України «Про затвердження Зводу відомостей, що становлять державну таємницю» від 23.12.2020 № 383. У статті «На які закупівлі під час дії воєнного стану не поширюються вимоги частини 3 статті 30 Закону про оборонні закупівлі?» розглянули, що саме належить до закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, які становлять державну таємницю.
- Уповноважені особи несуть персональну відповідальність за дії чи бездіяльність, вчинені ними під час виконання відповідних обов’язків. У статті «Відповідальність у сфері публічних закупівель: чи може звільнена уповноважена особа понести відповідальність?» з’ясували, чи звільнення працівника, виїзд працівника за кордон чи перебування в декретній відпустці звільняють таку особу від адміністративної відповідальності за правопорушення, вчинені під час виконання обов’язків уповноваженої особи.
Нагадуємо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема у разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції рекомендуємо зразок протоколу про продовження строку розгляду тендерної пропозиції (з аукціоном).