Найважливіше на закупівельному фронті (до 25.08.2023)

Лілія Груздо
1039
26 Серпня 2023
Найважливіше на закупівельному фронті (до 25.08.2023)
1039
26 Серпня 2023

Кожного дня замовники й учасники публічних закупівель стикаються з великою кількістю питань, відповіді на які не завжди так просто знайти. Фахівці порталу Радник вивчають усі можливі способи проведення закупівель відповідно до вимог чинного законодавства, враховуючи думки експертів та практиків. Як результат, отримуємо достовірну та перевірену інформацію. Ознайомтеся з корисними статтями та зберігайте до «Обраного», щоб не загубити.

  • Будь-який стандартний договір купівлі-продажу автомобільної техніки містить норму (пункт), де вказано, що впродовж гарантійного терміну технічне обслуговування автомобіля повинно виконуватись виключно на станціях технічного обслуговування, що входять до складу офіційної сервісної мережі виробника або його офіційного дилера, з використанням лише оригінальних запчастин, матеріалів тощо. Невиконання цієї норми тягне за собою припинення гарантійної підтримки з боку виробника (офіційного дилера). Отже, у разі закупівлі послуг з технічного обслуговування необхідно додати до тендерної документації вимогу щодо його «офіційності». Таку вимогу можна додати або до технічної специфікації на послуги та / або безпосередньо до тексту проєкту договору про закупівлю. У статті «Новий автомобіль на гарантії? Закуповуємо послуги з поточного технічного обслуговування правильно» детально розглянули способи встановлення вимог для учасників закупівлі послуг з технічного обслуговування, щоб відсіяти недобросовісних надавачів послуг та не втратити гарантії.
  • Службі безпеки України, її органам і співробітникам для виконання покладених на них обов’язків надано право одержувати на письмовий запит керівника відповідного органу СБУ від міністерств, державних комітетів, інших відомств, підприємств, установ, організацій, військових частин, громадян та їх об’єднань дані і відомості, необхідні для забезпечення державної безпеки України, а також користуватись з цією метою службовою документацією і звітністю (пункт 3 частини 1 статті 25 Закону України «Про Службу безпеки України»). Законні вимоги співробітників СБУ при виконанні ними службових обов’язків є обов’язковими для громадян і посадових осіб (стаття 36 Закону України «Про Службу безпеки України»). Тому рекомендуємо замовникам не нехтувати запитами, які можуть надходити до них із СБУ чи її підрозділів. Чи належить контроль у сфері публічних закупівель до компетенції Служби безпеки України, розглянули у статті «Повноваження Служби безпеки України в публічних закупівлях».
  • У разі, якщо видатки здійснюються замовником саме як відшкодування (компенсація) витрат і не передбачають укладання договору про закупівлю, норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), а також нормативно-правових актів, розроблених на його виконання, на здійснення таких видатків не розповсюджуються. Замовники можуть використовувати механізм відшкодування витрат, але повинні чітко розрізняти, що є відшкодуванням витрат, а що є закупівлею в розумінні Закону. Детально умови здійснення відшкодування розглянули у статті «Мінекономіки про відшкодування коштів у закупівлях».
  • Дію спеціальних обов’язків ТОВ «ГК „Нафтогаз Трейдинг“» щодо постачання природного газу бюджетним установам, закладам охорони здоров’я державної власності та закладам охорони здоров’я комунальної власності продовжено до 15.04.2024. ТОВ «ГК „Нафтогаз Трейдинг“» надіслало багатьом підприємствам листа щодо укладення договорів на постачання природного газу. Втім, це лише пропозиція, яка не зобов’язує замовника до вчинення тих чи інших дій. Як діяти в разі отримання такого листа, читайте у статті «Нафтогаз Трейдинг звертається щодо укладення договору постачання природного газу на період з 01.09.2023 по 31.12.2023».
  • Третіми змінами до постанови Уряду від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» були внесені зміни до порядку здійснення оборонних закупівель поза електронною системою закупівель. Але така можливість не розповсюджується на закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин. Те ж саме стосується статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі». Тож у статті «Визначення термінів „озброєння“, „військова техніка“, „складова частина“» розібралися з цими поняттями і з’ясували, які самі предмети закупівлі відносяться до таких категорій.

Наостанок зазначимо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема протокол про надання відповіді на звернення / вимогу учасника.

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО