Фахівці порталу «Радник» невпинно працюють, аби полегшити роботу замовників та учасників публічних закупівель. Цього тижня пропонуємо добірку статей з черговою порцією корисної і цікавої інформації, яка стане у пригоді кожному, хто дотичний до публічних закупівель:
- Якщо замовником порушено строки публікації звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, опублікування якого обов’язкове відповідно до законодавства, це є підставою для притягнення до адміністративної відповідальності. Водночас складна процедура притягнення до відповідальності надає замовнику можливості для мінімізації ризиків притягнення його посадових/службових осіб до адміністративної відповідальності. Якщо замовник пропустив строки оприлюднення звіту, доцільно його опублікувати. Докладно розглянули, як може бути встановлено порушення, та можливості запобігти адміністративній відповідальності у статті «Порушено строки публікації звіту: краще опублікувати з порушенням чи не публікувати взагалі?».
- 11.07.2023 набули чинності тринадцяті зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України „Про публічні закупівлі“, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості), внесені постановою КМУ від 07.07.2023 № 686. Тепер, якщо замовники підпадають під дію пункту 11-1 Особливостей, вони здійснюють закупівлі лікарських засобів та медичних виробів за переліком згідно з додатком, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, з використанням електронного каталогу. Детально — у статті «Алгоритм закупівель лікарських засобів та медичних виробів за переліком для окремих замовників з використанням каталогу з 11.07.2023».
- З 01.07.2023 відмінено карантин, тому пунктом 3-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» не користуємось. Договори, які були укладені з метою запобігання COVID-19, є обов’язковими для виконання сторонами та зобов’язання за таким договором має виконуватися належним чином. Утім, якщо потреба відпала, рекомендуємо замовникам зменшити обсяги закупівлі та прозвітувати про виконання договору за фактичними показниками. Як завершити договори та чи потрібно це робити у разі, якщо дія договору залишається актуальною, розглянули у статті «Як правильно завершити „ковідні“ договори про закупівлю».
- На період дії воєнного стану жодних суттєвих змін поняття «робочий час» не зазнало. Це означає, що правила регулювання роботи в неробочий час, у тому числі у вихідні дні, у період відпустки, лікарняного тощо, залишаються в цілому тими самими, що і в мирний час. Робота в неробочий час — це завжди потенційні проблеми. Водночас, якщо є потреба в роботі у загальноприйняті вихідні, але без доплати надурочних і можливих звинувачень у порушенні законодавства про працю, то необхідно правильно підійти до організації такої роботи та оформити це відповідними документами. У статті «Три нюанси організації роботи уповноважених осіб у воєнний час: мобілізація в ЗСУ, період відпусток та інше» наводимо приклади, у який спосіб за потреби організувати роботу в неробочий час.
- Замовники на виконання постанови КМУ № 418 від 28.04.2023 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів» в разі надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів проводять закупівлю з використанням електронного каталогу. У статті «Субвенції на придбання шкільних автобусів: закупівля виключно через е-каталог? Роз’яснює Мінекономіки» розглянули обов’язковість виконання вимог даної постанови замовниками.
Нагадуємо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема рекомендуємо зразок вимоги щодо настання гарантійного випадку за гарантією.