Найважливіше на закупівельному фронті (до 18.08.2023)

Лілія Груздо
680
19 Серпня 2023
Найважливіше на закупівельному фронті (до 18.08.2023)
680
19 Серпня 2023

Продовжуємо досліджувати проведення публічних закупівель. Цього тижня пропонуємо добірку статей, які допоможуть організувати закупівлю, встановити вимоги та визначити відповідність учасників.

  • Замовник має визначити річну потребу в закупівлі та провести моніторинг ринку щодо цін на предмет закупівлі. Далі з огляду на категорію закупівлі (товар, робота чи послуга) та очікувану вартість закупівлі замовник визначає вид закупівлі. У статті «Додавання вартостей закупівель за умови, коли відкриті торги було відмінено замовником: розбір двох ситуацій» детально розглянули ситуації, чи потрібно очікувану вартість відмінених торгів додавати за тотожним кодом Єдиного закупівельного словника та чи можна укласти «прямий» договір у разі, якщо комерційна пропозиція менша за заплановану вартість і є допороговою.
  • Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Як правильно встановити вимоги стосовно технічних характеристик предмета закупівлі, розглянули у статті «Цінова пропозиція учасника: коли відхиляти, а коли надати 24 години?».
  • Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у пункті 47 (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту. Замовник самостійно за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджує в електронній системі закупівель відсутність в учасника процедури закупівлі підстав, визначених підпунктами 1 і 7 цього пункту. У статті «Відмова учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах (пункт 47 Особливостей): відеороз’яснення» в деталях розглянули пункт 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).
  • При відміні процедури закупівлі доцільно належним чином проаналізувати обставини і описати підстави відміни в протокольному рішенні, а також мати в наявності відповідні підтвердні документи, обґрунтування, правову позицію, підкріплену нормативно-правовими актами / іншими документами, які будуть слугувати підтвердженням правомірності прийнятого рішення. У статті «Відміна відкритих торгів у разі, коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили» розглянули способи і підстави для відміни процедури у разі виникнення обставин непереборної сили.
  • Пункт 31 Особливостей передбачає, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. При цьому пункт 43 Особливостей передбачає, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції, він розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. У статті «Документи переможця визначені як конфіденційні: навіщо та на підставі чого? Роз’яснює ДП „Прозорро“» розглянули технічну можливість виправлення інформації, яку учасник зазначає в електронних полях.

До речі, кожен передплатник порталу має можливість завантажити зразок протоколу про відповідь на звернення та внесення змін (спрощена закупівля).

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО