Найважливіше на закупівельному фронті (до 08.09.2023)

Катерина Плашенко
1079
9 Вересня 2023
Найважливіше на закупівельному фронті (до 08.09.2023)
1079
9 Вересня 2023

Цього тижня відбулось чимало змін у публічних закупівлях: набули чинності чотирнадцяті  зміни до Особливостей, змін зазнав Порядок підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, НАЗК відкрило доступ до Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, зазнав змін і порядок використання електронного каталогу. Про найважливіші нововедення читайте у статті.

Перший тиждень осені був досить насичений для всієї закупівельної спільноти. Цього тижня набрали  чинності вже  чотирнадцяті  зміни до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Окрім цього, змін зазнав Порядок підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів. Події в нашій країні вимагають працювати в прискореному темпі, не зважати на складнощі та бути завжди готовими до змін. Група компаній «Радник» цього тижня підготувала чимало цікавих матеріалів з роз’ясненнями та коментарями. Переконані, що наші статті допоможуть вам швидше розібратися з усіма нововведеннями:

  • 07.09.2023  набрала чинності постанова Уряду від 01.09.2023 № 952, якою були внесені чотирнадцяті зміни до Особливостей. Змінами в тому числі передбачено, що повноваження Держаудитслужби знову розширено, отже тепер  ДАСУ може приходити на моніторинг спрощених закупівель. Змін зазнав і пункт 13 Особливостей. Детальніше — у статті «Чотирнадцяті зміни до Особливостей набули чинності 07.09.2023: порівняльна таблиця та коментарі»
  • 08.09.2023 набрала чинності постанова Уряду № 950 від 22.08.2023 «Про внесення змін до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів». Змінами, зокрема, передбачено доповнити Порядок пунктами 132 такого змісту: «132. Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи під час проведення моніторингу процедур закупівель, особливості яких передбачені у пункті 61 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, у разі виявлення ознак невідповідності тендерної пропозиції учасника/переможця процедури закупівлі вимогам щодо ступеня локалізації, визначеним у тендерній документації, зазначає про це у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі. Держаудитслужба інформує Мінекономіки про встановлення таких ознак невідповідності». Докладніше — у статті «Зміни до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів від 08.09.2023».
  • Із 04.09.2023 Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) відкрило доступ до Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, з урахуванням безпекових аспектів. Тому, оголошуючи відкриті торги з 04.09.2023, варто це врахувати. Станом на 04.09.2023 маємо імперативну норму Особливостей відхилити тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений у тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпункті 3 пункту 47 Особливостей. Детальніше — у статті «Доступ до Реєстру НАЗК знову відкрито! Як це вплине на умови тендерної документації».
  • 01.09.2023 набрали чинності зміни до Особливостей,  зокрема у частині порядку використання електронного каталогу. Тобто з 01.09.2023 замовники зобов’язані при проведенні запиту ціни пропозиції завантажувати проєкт договору з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. При цьому вартісні межі під час використання електронного каталогу з 01.09.2023 не змінюються. Читайте  «Електронний каталог, проєкт договору та вартісні пороги: враховуємо зміни від 01.09.2023».
  • Закупівля природного газу — завжди актуальне питання для замовників. Враховуючи, що бюджетні установи відповідно до Бюджетного кодексу здійснюють оплату за короткостроковими договорами в межах бюджетного періоду, тобто календарного року, закупівлі газу на опалювальний період 2023-2024 р. доцільно здійснювати двома закупівлями: на період до 31.12.2023 та на період з 01.01.2024 до 15.04.2024. Водночас відкладати планування та проведення закупівель природного газу на період з 01.01.2024 до 15.04.2024 на потім не варто і можна оголошувати відкриті торги вже восени. Детальніше — у статті «Коли доцільно оголошувати торги на закупівлю газу на 2024 рік із Нафтогазом».

У зв’язку зі змінами до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів від 08.09.2023 на порталі Радник оновлено заявку про включення товару до переліку товарів із підтвердженим ступенем локалізації (для учасників).

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО