Зважаючи на актуальні питання, які хвилюють закупівельників, фахівці порталу «Радник» підготували корисні матеріали. Наводимо добірку цікавих статей за тиждень, що минає, де можна знайти вирішення різних ситуацій, що складаються в процесі проведення закупівель.
- Радимо замовникам, зважаючи на постанову Кабінету Міністрів України № 300 від 17.03.2022 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг», на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування не встановлювати у тендерній документації вимогу щодо накладання виключно КЕП. У статті «Щодо продовження використання УЕП» розберемо, який підпис при розміщенні інформації про публічні закупівлі використовувати уповноваженій особі відповідно до чинних вимог законодавства.
- Під час звітування по оборонних закупівлях у замовника є три варіанти:
- замовник не «сумує» закупівлі за кодом ДК, а відповідно до вартісних меж кожного окремого договору звітує / не звітує про закупівлю;
- замовник «сумує» закупівлі за кодом ДК та звітує, керуючись вартісними межами по коду;
- замовник приймає рішення звітувати за всіма укладеними договорами, за якими здійснені закупівлі товарів, робіт та послуг оборонного призначення, щоб потім виникало менше питань щодо звітування по усіх укладених договорах з 24.02.2022 і до завершення воєнного стану.
У статті «Щодо „сумування“ оборонних закупівель» докладно розберемо всі переваги й недоліки кожного способу.
- Наказом МВС України від 30.03.2022 № 207 «Деякі питання ведення обліку відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України за № 425/37761 від 15.04.2022, змінено порядок доступу до відповідних відомостей, і тому вони надаються у формі витягів з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (далі — Витяг). Для того щоб отримати Витяг оптимально швидко, при цьому дотримуючись усіх норм чинного законодавства, слід його отримати в електронному вигляді. Витягу присвоюється унікальний QR-код, який забезпечує перевірку його легітимності. Він завіряється електронною печаткою МВС та надсилається на вказану заявником адресу електронної пошти. У статті «Як взяти довідку з МВС для участі в тендері, чому вона називається витяг та як швидко її можна отримати» розглядаємо способи та умови отримання Витягу.
- Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей. Законодавством визначено єдиний можливий спосіб підтвердження інформації, що її надав учасник у тендерній пропозиції, — у результаті направлення запитів до третіх осіб (у межах їх компетенції). Жодна інша інформація з відкритих джерел (інтернет-сайти, ЗМІ тощо), а також результати перевірки, проведеної замовником, не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції. У статті «Підстави для відхилення тендерної пропозиції: огляд усіх підстав з прикладами протоколів» розглядаємо всі можливі підстави для відхилення тендерної пропозиції та способи їх підтвердження.
- Якщо укладено «прямий» договір, то можна не оприлюднювати повідомлення про внесення змін до договору та саму додаткову угоду. Якщо у нас договір про закупівлю, то в разі зміни його істотних умов законодавство зобов’язує оприлюднити повідомлення та самі зміни (наприклад, додаткову угоду). У статті «Протокол про внесення змін до договору: чи потрібно готувати уповноваженій особі?» розберемо, чи потрібно при цьому готувати протокол уповноваженої особи про внесення змін до договору і які підстави можуть бути для цього в уповноваженої особи.
Наостанок зазначимо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів. Зокрема, для закупівельників оборонної сфери корисним може бути зразок наказу про оприлюднення / неоприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.