Найголовніше за тиждень (до 28.03.2025)

Лілія Груздо
759
29 Березня 2025
Найголовніше за тиждень (до 28.03.2025)
759
29 Березня 2025

Цього тижня звернули увагу на особливості визначення уповноваженої особи та умови її працевлаштування,  на допомогу постачальникам, які мають намір продавати свої товари через Prozorro Market, підготували корисні матеріали для тих, хто продовжує розбиратися із закупівлями за міжнародними угодами, і наостанок, якщо до сьогодні не можете з’ясувати, як правильно оплатити погодження проєктної документації, у нас є для вас рішення.

  • Серед питань щодо роботи уповноваженої особи за сумісництвом є актуальні та спірні, зокрема: чи може уповноважена особа укладати трудові договори з тим самим підприємством (внутрішнє сумісництво) та/або з іншими декількома підприємствами (зовнішнє сумісництво), чи існують обмеження (заборони) працівникам на сумісництво, чи можна уповноваженій особі — суміснику працювати дистанційно. Насамперед слід зазначити, що Закон не обмежує права замовника визначити уповноважену особу залежно від умов трудового договору ― основне місце роботи чи сумісництво. Але є ряд аспектів, які суттєво впливають на такий спосіб організації праці, про них детальніше — у статті «Чи може уповноважена особа працювати за сумісництвом на декількох підприємствах».
  • Для того щоб постачальнику продавати товари через Prozorro Market, необхідно пройти кваліфікацію. Кваліфікація проводиться за четвертим знаком коду ДК 021:2015. Для кваліфікації постачальник проходить перевірку на доброчесність і підтверджує досвід постачання аналогічних товарів. Кваліфікований постачальник може продавати товари його категорії три роки. Одна заявка дозволяє кваліфікуватися лише в одну категорію. Після кваліфікації постачальник має можливість брати участь у запиті пропозицій постачальників і додати свої товари в наявні категорії через краудсорсинг на майданчику. Детально про те, як стати постачальником через Prozorro Market, які документи необхідно підготувати та які товари можна продавати, детально розказали у статті «Як продавати державі через Prozorro Market: практичні поради для бізнесу». Для того щоб продавати в електронному каталозі Прозорро Маркет, потрібно до нього приєднатися. Як це зробити, дізнаєтеся зі статті «Як бізнесу приєднатися до Prozorro Market, щоб продавати державі свої товари».
  • Частиною 1 статі 6 Закону передбачено: якщо міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, передбачено інший порядок закупівлі, ніж визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору України, з урахуванням принципів, встановлених у частині 1 статті 5 цього Закону. Тому замовнику варто враховувати умови Міжнародного договору під час організації та проведення закупівлі. Детальніше про це дізнаєтеся зі статті «Закупівлі за міжнародними угодами й правилами міжнародних організацій».
  • Кабінет Міністрів України 21.02.2025 ухвалив постанову № 205, яка регулює створення, адміністрування та забезпечення функціонування засобу інформатизації. Документ спрямований на впровадження єдиного підходу до управління інформаційними ресурсами й підвищення ефективності використання бюджетних коштів. Зміни набули чинності з 28.02.2025. Новий документ замінює застарілі норми й скасовує ряд постанов, у тому числі постанову КМУ № 121, що регулювала етапи впровадження засобів інформатизації. Ключовою відмінністю нового регулювання є визначення життєвого циклу засобу інформатизації та його основних стадій, через які проходить проєкт НПІ. Як це вплине на погодження проєктів НПІ, розповіли у статті «Нові правила ІТ-закупівель: що змінилося та як це вплине на замовників».
  • Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює правові й організаційні основи у сфері будівництва, включаючи вимоги до проєктної документації та кошторисних розрахунків. Відповідно до цього Закону проєктна документація на будівництво, реконструкцію чи капітальний ремонт об’єктів повинна містити розділ з кошторисним розрахунком вартості робіт. Це забезпечує прозорість фінансування та контроль за використанням коштів. Під час проведення тендерної закупівлі у сфері будівництва витрати на погодження проєктної документації можуть покриватися різними сторонами залежно від умов договору, вимог тендерної документації. Законодавство України передбачає такі способи покриття витрат на погодження проєктної документації, які покриваються: замовником, переможцем тендеру, співфінансуванням погодження ПКД. У статті «Деякі особливості погодження проєктної документації» окремо розглянуто різні способи фінансування погодження проєктної документації.

Наостанок зазначимо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема Тендерну документацію (локалізація послуги/роботи за Особливостями).

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО