Найголовніше за тиждень (до 26.04.2024)

Лілія Груздо
594
27 Квітня 2024
Найголовніше за тиждень (до 26.04.2024)
594
27 Квітня 2024

Статті, наведені нижче, будуть дуже корисними й допоможуть з’ясувати відповіді на питання, які виникли в учасників закупівельного процесу після внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.

  • Згідно з пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі. Ця вимога з’явилася в Особливостях після двадцять других змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Які зміни потрібно вносити до тендерної документації чи окремо якимось чином відображати таку умову в документації, розказуємо у статті «Як сформувати вимоги тендерної документації з урахуванням заборони зазначення мінімальної межі ціни учасника процедури».
  • У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Вартісна межа для товару, який входить до переліку, визначеного пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, у складі робіт або послуг прирівняна до тієї, яку визначає Закон до предмета закупівлі. Тобто придбавати саме локалізований товар у складі робіт або послуг замовники зобов’язані лише за умови, що вартість такого товару (а не вартість робіт або послуг) перевищує 200 тис. грн. Як правильно враховувати вартість товарів у складі робіт або послуг, якщо їх декілька, дізнаєтесь зі статті «Чи додавати вартості локалізованих товарів, що містяться в складі робіт чи послуг?».
  • Пунктом 19 Особливостей передбачено виключні випадки, у яких після підписання договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) Особливостей, істотні умови такого можуть змінюватися. Проте пунктом 19 Особливостей не визначено для замовника можливості збільшувати обсяги закупівлі, визначені у початковому договорі про закупівлю, адже рішення щодо укладення договору без застосування відкритих торгів приймалося замовником стосовно певного обсягу закупівлі, а збільшення обсягу може трактуватися контролюючим органом як придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відповідно до вимог закону, що в тому числі є порушенням абзацу 3 пункту 17 Особливостей. Але якраз у випадку закупівлі природного газу замовники часто стикаються з ситуацією перевикористання газу понад обсяг, визначений у договорі. Така ситуація, на жаль, досить часто зустрічається серед замовників. Як бути в такому випадку, розказуємо у статті «Що робити, якщо використали обсягів більше, ніж визначено договором про закупівлю?».
  • Однією з підстав для відхилення переможця відбору в ЗПП є те, що постачальник письмово відмовився від укладення договору на умовах, визначених замовником у запиті пропозицій постачальників, зокрема у проєкті договору, що є складовою частиною запиту пропозицій постачальників. Однак у ситуації, якщо постачальник не дає свою письмову відмову від укладення договору та намагається підписати договір, відмінний від договору, що був складовою ЗПП, така підстава не діє. Що робити замовнику в такому разі, детально описали у статті «Учасник відмовляється підписувати проєкт договору в ЗПП на умовах замовника: чи є вихід?».
  • Пролонгація договору передбачає автоматичне поновлення і продовження строку дії договору на тих самих умовах і на такий самий строк, який попередньо був визначений сторонами. Якщо йдеться про автоматичну пролонгацію договору в розрізі закупівель у розумінні Закону з урахуванням Особливостей, то тут варто звернути увагу на статтю 3 Бюджетного кодексу України, за якою бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того самого року. Замовники, які залежать від державного фінансування, повинні здійснювати закупівлі відповідно до річної потреби, окрім випадку довгострокових зобов’язань. Але не все так просто і для замовників, які не залежать від бюджетного фінансування. У яких випадках можливо встановити пролонгацію договору і за яких обставин, детально описали у статті «Автоматична пролонгація договору».

До речі, кожен передплатник порталу має можливість завантажити приклад акта фіксації неможливості оприлюднення у строк додаткової угоди (природний газ).

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО