Цього разу поговоримо про четверті зміни до Закону України «Про оборонні закупівлі», зміни щодо порядку проведення перевірок закупівель ДАСУ, дедлайн для звітування про виконання договору, поговоримо також про норми локалізації із заступницею директора ДП «Прозорро» та про те, хто повинен перевіряти ціни на матеріальні ресурси — уповноважена особа чи інша посадова особа замовника.
- 26.12.2024 набули чинності четверті зміни до Закону України «Про оборонні закупівлі». Змінами, зокрема, доповнено пункт 1 частини 1 статті 26 новим абзацом такого змісту: «У разі якщо відомості про юридичну особу учасника відбору внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, та/або до нього застосовано додатковий (нефінансовий) захід кримінально-правового характеру, передбачений пунктом 1 частини першої статті 9610-1 Кримінального кодексу України, державний замовник відхиляє його цінову пропозицію. Строк дії такого обмеження визначається судовим рішенням». Детальніше — у статті «Четверті зміни до Закону України „Про оборонні закупівлі“».
- Порядок проведення перевірок закупівель Держаудитслужбою дещо видозмінено та навіть розширено у зв’язку з оприлюдненням постанови КМУ від 21.01.2025 № 57. Змінами в тому числі доповнено пункт 2 Порядку, що затверджений постановою № 631, новим абзацом такого змісту: «договір — договір про закупівлю (господарський договір, який укладений між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі / закупівлі, за якою в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, та передбачає платне надання послуг, виконання робіт, придбання товару), або договір про закупівлю, укладений з використанням електронного каталогу, або державний контракт (договір) (угода, укладена державним замовником у сфері оборони, службою державного замовника у сфері оборони або суб’єктами, в установленому порядку уповноваженими державним замовником у сфері оборони на укладення такої угоди, з виконавцем)». Огляд змін — у матеріалі «Аналіз змін щодо порядку проведення перевірок закупівель ДАСУ».
- Оскільки більшість договорів про закупівлю завершуються 31.12.2024, важливо не пропустити строки та прозвітувати про виконання договору про закупівлю вчасно. Якщо договір про закупівлю завершується 31.12.2024 та всі зобов’язання за цим договором про закупівлю виконані, то дедлайном для звітування про виконання договору про закупівлю є 28.01.2025 включно. Тобто опублікувати звіт про виконання договору про закупівлю замовникам необхідно до 23 год 59 хв 28.01.2025. Більше — у матеріалі «28.01.2025 — останній день для звітування про виконання договорів про закупівлю».
- Заступниця директора ДП «Прозорро» в інтерв’ю щодо локалізації у 2025 році повідомила, зокрема, що Мінекономіки підготувало додатковий перелік товарів, до яких будуть застосовуватись вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва. Наразі цей перелік направлено на погодження до Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку. Тому, можливо, скоро нас чекатиме розширення вимог щодо локалізації й на інші товари.
- Перевірка цін на матеріальні ресурси — це важливий процес, який стає об’єктом моніторингу Державної аудиторської служби, а тому питання організації перевірки цього процесу замовник забезпечує самостійно, оскільки нормативно-правовими актами не передбачено окремих вимог щодо осіб, до повноважень яких це відноситься. У статті «Відомість обсягів ресурсів: хто повинен перевіряти ціни, коли встановлювати вимоги та як відхилити учасника за неринкові ціни» ми встановили, що відповідно до частини 10 статті 11 Закону до повноважень уповноваженої особи перевірка цін на товари, роботи чи послуги не належить. Водночас замовник самостійно визначає, відповідно до організаційної структури підприємства, відповідальну особу відповідної кваліфікації або підрозділ, до компетенції якої або якого належить перевірка цін на матеріальні ресурси.
Можливо, вам стане в пригоді взірець довідки щодо інформації (витяг) з реєстру операторів харчових продуктів згідно з частиною 1 статті 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».