Група компаній «Радник» підготувала для вас найважливіше за цей тиждень, щоб ви отримали відповіді на всі питання, які виникають під час проведення закупівель.
- Відповідно до пункту 29-1 частини 1 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) ступінь локалізації виробництва — це показник місцевої складової у питомій вазі вартості сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових вітчизняного виробництва у собівартості товару, що є предметом закупівлі. Підтвердження ступеня локалізації та випадки, коли цього не потрібно робити, розглянули у статті «Локалізація: коли необхідно підтверджувати та як це правильно зробити».
- Пунктом 2.14 Порядку № 309, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309, визначено, що неоплачені в кінці бюджетного періоду бюджетні фінансові зобов’язання розпорядників бюджетних коштів, які були зареєстровані для здійснення попередньої оплати (виплати авансу), інші бюджетні фінансові зобов’язання, які не є кредиторською заборгованістю, бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання одержувачів бюджетних коштів знімаються з обліку органами Казначейства. Про зняті з обліку бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання органи Казначейства повідомляють розпорядників бюджетних коштів. І для цього додаткові угоди не потрібні. У яких випадках укладати додаткові угоди та як звітувати про виконання договорів, детально розглянули у статті «Чи обов’язково зменшувати суму договору в кінці року і як звітувати за частково виконаними договорами».
- Відповідно до пункту 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Уряду від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Згідно з пунктом 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених цим пунктом. Отже, Законом та Особливостями встановлено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених у підпунктах 1–9 пункту 19 Особливостей. У статті «Мінекономіки про відсутність обмежень у разі продовження строку передачі товару окремо від строку дії договору» розглянули питання, як бути у випадку, коли строки на поставку минули.
- У пункті 3 розділу 3 тендерної документації звертаємо увагу, щоб назва предмета закупівлі в цьому полі була така сама, як в усіх підготовлених до закупівлі документах, а також ця назва буде оприлюднена в електронній системі закупівель. Відповідно, для визначення предмета закупівлі керуємось Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15.04.2020 № 708. У пункті 4 розділу 3 тендерної документації звертаємо увагу, яка це закупівля — лотова чи ні, і відповідно зазначаємо, як учасник повинен подати свою тендерну пропозицію. У статті «Тендерна документація: розділ 1 „Загальні положення“» продовжуємо детально розглядати підготовку тендерної документації.
- Закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, у разі коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн гривень, можуть проводитись в порядку проведення відкритих торгів, що визначений Особливостями № 1178. Детальний розгляд алгоритму проведення оборонних закупівель шляхом проведення відкритих торгів наводимо у статті «Алгоритм проведення відкритих торгів з аукціонами за Особливостями для оборонних замовників».
Наостанок зазначимо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема протоколу відміни запиту пропозицій постачальників у разі обставин непереборної сили (оборонні закупівлі).