Як завжди, фахівці групи компаній «Радник» детально розбиралися з нюансами та тонкощами здійснення публічних закупівель та із задоволенням діляться з нашими передплатниками найголовнішим за тиждень. Цього тижня зібрали для вас добірку корисних і цікавих статей про таке.
- Відповідно до частини 3 статті 653 Цивільного кодексу України у разі зміни або розірвання договору зобов’язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов’язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили. Як правильно передбачити спосіб та умови розірвання договору, детально описали у статті «Розірвання договору за згодою сторін та в односторонньому порядку: відмінності, порядок та як бути з Казначейством».
- Постанова Кабінету Міністрів України від 09.02.2024 № 131, якою внесені зміни до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), встановлює, що вона набирає чинності з дня її опублікування, крім підпунктів 1, 2, 4 і 5 пункту 2 змін, затверджених цією постановою, які набирають чинності через 30 днів з дня опублікування цієї постанови. Постанову № 131 офіційно оприлюднено 13.02.2024. Тому деякі зміни до Особливостей набули чинності з 13.02.2024, а зміни в частині обов’язковості застосування електронного каталогу за певних умов набули чинності саме 14.03.2024. Детальний огляд умов здійснення закупівель відповідно до нововведень наводимо у статті «Замовникам приготуватись! З 14.03.2024 запроваджено обов’язковість використання е-каталогу в окремих випадках».
- Замовник у тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. А як щодо зазначення безпосередньо очікуваної вартості в тендерній документації? Вичерпну відповідь на це питання отримаєте, ознайомившись зі статтею «Чи обов’язково в тендерній документації зазначати очікувану вартість предмета закупівлі».
- 23.02.2024 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 18.01.2024 № 23 (далі — Наказ № 23), яким внесено зміни до Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.06.2012 № 758 (далі — Порядок № 758). Наказом № 23 передбачено викласти Порядок № 758 у новій редакції, якою в тому числі оновлено форми договору про здійснення розрахунково-касового обслуговування. Як та в які терміни необхідно переукласти договори з Казною, розказали у статті «Замовники з відкритими рахунками в органах Казначейства мають переукласти договір на розрахунково-касове обслуговування за новою формою».
- Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Як контролюючі органи ставляться до випадків, коли замовник у тендерній документації встановив вимогу, за якою для коректного розрахунку вартості надання послуг учасник повинен оглянути об’єкти, ознайомитися з документацією та надати у складі пропозиції акт огляду об’єктів, підписаний учасником та представником замовника, описали у статті «Позиція АМКУ про вимогу щодо огляду об’єктів замовника».
До речі, кожен передплатник порталу має можливість завантажити обґрунтування підстави для здійснення закупівлі за пп. 8 п. 13 Особливостей (закупівлі додаткових робіт чи послуг).