Найголовніше за тиждень (до 12.04.2024)

Лілія Груздо
705
13 Квітня 2024
Найголовніше за тиждень (до 12.04.2024)
705
13 Квітня 2024

Основною подією цього тижня стало внесення змін до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Фахівці порталу Радник уже підготували матеріали з детальним оглядом цих змін. Також не оминули й актуальну тему закупівлі природного газу. Тож до вашої уваги добірка корисних й актуальних статей тижня.

  • У разі, коли замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів, які в установленому законом порядку зареєстровані в Україні, та медичних виробів за переліком згідно з додатком 1, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу. Саме так, відтепер законодавцями конкретно передбачено, що закупівля лікарських засобів, які в установленому законом порядку зареєстровані в Україні, здійснюється з використанням е-каталогу. Перевірити перелік таких лікарських засобів замовники зможуть в додатку 1 до Особливостей — Переліку лікарських засобів, які в установленому законом порядку зареєстровані в Україні, та медичних виробів, закупівля яких здійснюється закладами охорони здоров’я, структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій з використанням електронного каталогу. Про ці та інші нововведення читайте у статті «Двадцять другі зміни до Особливостей набули чинності 09.04.2024! Порівняльна таблиця».
  • Відповідно до частини 1 статті 652 Цивільного кодексу України (далі — ЦКУ) у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, цей договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов’язання. Зменшення потреби в обсягах спожитого природного газу є підставою для зміни умов договору про закупівлю. Що стосується наслідків зміни умов договору про закупівлю, то статтею 653 ЦКУ встановлено, що: у разі зміни договору зобов’язання сторін змінюються відповідно до змінених умов щодо предмета, місця, строків виконання тощо, а також зміни обсягів закупівлі; у разі розірвання договору зобов’язання сторін припиняються. Тобто для завершення договірних зобов’язань за договором про закупівлю природного газу замовник може, наприклад, зменшити або розірвати договір про закупівлю. Як владнати питання із закупівлею природного газу, розказали у статті «Шість питань-відповідей щодо закупівель природного газу в Нафтогаз Трейдингу, зокрема з 15.04.2024».
  • Якщо у замовника виникла додаткова потреба (яку замовник не міг передбачити на момент здійснення закупівлі за тотожним предметом закупівлі) у здійсненні закупівлі за предметом закупівлі, закупівля за яким ним вже була здійснена у поточному році, очікувана вартість такого предмета закупівлі не додається до очікуваної вартості тотожного предмета закупівлі (тотожних предметів закупівель), закупівля яких була здійснена, а замовник обирає вид закупівлі такого предмета закупівлі з урахуванням вартісних меж, визначених цими особливостями. Отже, замовник може здійснити закупівлі тотожного предмета закупівлі, не додаючи їх вартості між собою, якщо в нього виникла додаткова потреба, яку він не міг передбачити на момент, коли закупляв такий предмет. Для того щоб розібратися з усіма тонкощами закупівлі за додатковою потребою, рекомендуємо статтю «Додатково виділені кошти чи додаткова потреба в закупівлі: коли предмет закупівлі вважатиметься новим».
  • Згідно з вимогами чинного законодавства здійснення закупівель товарів, які визначені в додатку 2 (продукти харчування) Особливостей, має відбуватись з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки № 708 від 15.04.2020, в частині визначення предмета закупівлі за четвертою цифрою (за класом) та вимог Закону щодо заборони ділення такого предмета, і саме з використанням каталогу в порядку, встановленому постановою КМУ від 14.09.2020 № 822. Лише у разі, коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту пропозицій постачальників не відбулася, — шляхом відкритих торгів. Чи можуть замовники купити продуктові набори із застосуванням каталогу або ж шляхом проведення відкритих торгів, якщо у наборі є продукти з додатка 2? Відповідь на це питання висвітлено у статті «Як через ЗПП купити продуктові набори, до складу яких входять продукти зі списку обов’язкових».

Наостанок зазначимо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема шпаргалку щодо визначення предмета закупівлі.

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО