Фахівці порталу Радник продовжують досліджувати цікаві питання здійснення публічних закупівель. Цього разу розбиралися з тим, як закуповувати товари разом з їх монтажем, чи обов’язково заповнювати нові електронні поля в електронній системі закупівель, чи завжди потрібно завантажувати додаткову угоду в електронну систему та який документ вимагати замість висновку СЕС, що втратив чинність.
- Відповідно до пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 (далі — Особливості), у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих Особливостей. Відповідно до статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору оприлюднюються замовником протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. У яких випадках замовник може не оприлюднювати додаткові угоди до договорів та який алгоритм розміщення цієї інформації в електронній системі, детально описали у статті «Оприлюднення додаткової угоди в Prozorro: строки та покрокова інструкція».
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (далі — висновок СЕС) втратив чинність згідно із Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022 № 2573-IX (далі — Закон № 2573). При цьому Закон № 2573 не перейняв поняття державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тим самим не встановлює норм щодо формування подібного висновку. Практика АМКУ показує, що вимога замовника надати висновок СЕС тепер є неузгодженою із законодавством. Який документ потрібно вимагати замість висновку СЕС, розглядаємо у статті «Що вимагати замість висновку СЕС».
- Пунктом 34 частини 1 статті 1 Закону передбачено здійснення закупівлі товару разом з послугами, які пов’язані з постачанням такого товару. Нерідко замовники мають потребу в закупівлі товару разом з певними послугами, які не пов’язані з постачанням. Як же бути, якщо замовнику потрібно закупити товар разом із такою послугою, як монтаж, з огляду на практику ДАСУ, розглянули у статті «Висновок ДАСУ щодо закупівлі товару із такою супутньою послугою, як монтаж».
- Більшість замовників з 31.07.2024 неочікувано побачили в електронній системі нові електронні поля, зокрема, які стосуються відображення в закупівлі кваліфікаційних критеріїв (стаття 16 Закону). Тож розберемося, чи є ці поля обов’язковими для заповнення, у статті «Чи обов’язково заповнювати нові електронні поля „кваліфікаційні критерії“?», а детальний алгоритм заповнення таких полів наводимо у статті «Зміни в електронній системі закупівель: як відобразити статтю 16 Закону і підстави проведення закупівлі без використання ЕСЗ?».
- Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці 10 пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту. Тим самим норми абзацу 10 пункту 28 та останнього абзацу пункту 44 Особливостей можна назвати страховими для учасника від прихованих вимог, які доволі часто встановлюють замовники з метою відсіювання небажаних учасників. Ця норма з’явилася не так давно, але вже є практика АМКУ з цього питання. Як сприймає таку вимогу Комісія АМКУ, показали у статті «Позиція АМКУ щодо (не)подання у складі пропозиції документа, що не визначений в окремому додатку з переліком документів, які подає учасник».
Наостанок зазначимо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема Додаток 1 до ТД (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) (природний газ щодо застосування пп. 6 п. 13 Особливостей).