Продовжуємо активно відслідковувати зміни в законодавстві, які стосуються публічних закупівель, та досліджувати нормативні акти, які варто враховувати під час проведення закупівель. До вашої уваги статті на порталі Радник, у яких зібрано корисну й актуальну інформацію.
- Постановою КМУ від 01.03.2024 № 237 внесено, зокрема, зміни до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Це вже двадцять перші зміни до Особливостей, вони набули чинності 06.03.2024. Детально про зміни читайте у статті «Двадцять перші зміни до Особливостей: порівняльна таблиця». Постановою КМУ від 01.03.2024 № 224 внесено шості зміни до постанови КМУ від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану». Це вже шості зміни до Постанови № 1275, які набули чинності 06.03.2024. Детальніше розглянули їх у статті «Внесено шості зміни до Постанови № 1275: порівняльна таблиця».
- Відповідно до пункту 57 Порядку формування та використання електронного каталогу, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 № 822 (далі — Порядок), запит пропозицій постачальників не повинен містити вимог до постачальника та інших документів, які не передбачені цим Порядком. Запит пропозицій постачальників повинен містити проєкт договору з обов’язковим зазначенням підстав та в разі потреби із зазначенням порядку змін його умов. Проєкт договору не повинен містити характеристики товару, що не визначені запитом пропозицій постачальників з урахуванням положень абзацу другого цього пункту. У статті «Мінекономіки про встановлення забезпечення виконання договору в ЗПП» детально розглянули, чи може замовник встановити вимоги для переможця при проведенні запиту пропозицій постачальників щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю.
- Дефектний акт — це документ підприємства/організації/установи, у якому зафіксовано виявлені під час огляду дефекти основного засобу (будівлі), недоліки об’єктів будівництва. Дефектний акт потрібен для здійснення капітальних ремонтів об’єктів, пов’язаних виключно з поліпшенням експлуатаційних показників, що не потребує розроблення робочого проєкту та визначення вартості будівництва при складанні ціни тендерної пропозиції учасника публічної закупівлі. Коли і як складається дефектний акт та чи можна проводити роботи, керуючись виключно дефектним актом, детально розглянули у статті «Дефектний акт у будівництві та законодавчі правила його застосування».
- Господарський кодекс України передбачає, що певні види господарської діяльності підлягають ліцензуванню. Перелік видів господарської діяльності, яка підлягає ліцензуванню, визначений Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII та іншими спеціалізованими законодавчими актами. Водночас у зв’язку з введенням воєнного стану в Україні 18.03.2022 було прийнято постанову Кабінету Міністрів України «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» № 314. Які документи вимагати в тендерній документації та як перевіряти на відповідність ліцензії або документи дозвільного характеру? Відповідь на це питання знайдете у статті «Ліцензія в публічних закупівлях: чи вимагається в період воєнного стану?».
- Пунктом 36 Особливостей, зокрема, передбачено, якщо замовником застосовуються інші, крім ціни, критерії оцінки, у тендерній документації визначається їх вартісний еквівалент або питома вага таких критеріїв у загальній оцінці тендерних пропозицій. Питома вага цінового критерію не може бути нижчою ніж 70 відсотків. У статті «Як перемогти з найвищою ціною: враховуємо нецінові критерії закупівлі» розглянули нецінові критерії закупівлі, які можуть застосовуватися замовником при оцінці тендерної пропозиції, та як учасникам виграти тендер з неціновими критеріями оцінки пропозиції.
До речі, кожен передплатник порталу має можливість завантажити обґрунтування підстави для здійснення закупівлі за пп. 5 п. 13 Особливостей (відсутність конкуренції з технічних причин).