Мінекономіки про укладення прямого договору, коли інформація може нести загрозу національній та громадській безпеці

Ганна Довгая
1198
27 Квітня 2023
Мінекономіки про укладення прямого договору, коли інформація може нести загрозу національній та громадській безпеці
1198
27 Квітня 2023

На офіційному сайті Мінекономіки оприлюднено запит, суть якого полягає в тому, що перед замовником стоїть першочергове завдання щодо закупівлі робіт із капітального ремонту/реконструкції/будівництва різних об’єктів для МОУ та ЗСУ (госпіталі, казарми, їдальні, інші споруди та будівлі), вартість яких перевищує 1,5 млн грн. При цьому такий замовник вважає, що такі закупівлі містять інформацію, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній та громадській безпеці.

Саме тому замовник звертається до Уповноваженого органу, щоб дізнатися позицію саме Мінекономіки щодо можливості укладення замовником договорів щодо капітального ремонту/реконструкції/будівництва об’єктів військової інфраструктури без застосування відкритих торгів відповідно до підпункту 1 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) .

Відповідь Мінекономіки на запит № 220/2023

Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься листі від 28.02.2023 № 3323-04/8463-06 «Щодо внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (2.Щодо переліку виключень) та у запиті № 171/2023.

Відносини у сфері публічних закупівель регулюються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.

З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.

У разі якщо інформація, що повинна бути оприлюднена в оголошенні про проведення відкритих торгів та/або в тендерній документації, належить до інформації з обмеженим доступом або коли її розголошення під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, та/або безпеці об’єктів енергетичної чи газової інфраструктури та/або об’єктів електроенергетики, та/або об’єктів розробки чи видобування вуглеводнів, за наявності відповідного обґрунтування, то замовник може здійснити закупівлю згідно з підпунктом 1 пункту 13 Особливостей без використання електронної системи закупівель шляхом укладення прямого договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.

Рішення щодо придбання товарів, робіт і послуг згідно з цим пунктом Особливостей приймається замовником самостійно, а підстави, за наявності яких замовник укладає такий договір про закупівлю, мають бути обґрунтованими та документально підтвердженими (наприклад, розпорядженням, наказом, доповідною / службовою запискою, протоколом тощо).

При цьому питання щодо інформації з обмеженим доступом регулюються законами України «Про доступ до публічної інформації» та «Про інформацію», а питання щодо загроз національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку — Законом України «Про національну безпеку України». 

Відповідно до частини п’ятої статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» не може бути обмежено доступ до інформації про складання, розгляд і затвердження бюджетів, кошторисів розпорядників бюджетних коштів та плани використання бюджетних коштів одержувачів бюджетних коштів, а також їх виконання за розписами, бюджетними програмами та видатками (крім таємних видатків відповідно до статті 31 Бюджетного кодексу України), взяття розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів бюджетних зобов’язань або здійснення розпорядження бюджетними коштами у будь-який інший спосіб, планування, формування, здійснення та виконання закупівлі товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, у тому числі оборонних закупівель (крім випадків, якщо окрема інформація про закупівлі товарів, робіт і послуг становить державну таємницю відповідно до Закону України «Про державну таємницю»), володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно (крім випадків, передбачених частиною другою статті 23 Закону України «Про основи національного спротиву»).

За бажанням можете скачати протокол щодо закупівлі за виключенням за пп. 1 п. 13 Особливостей, а також читайте статтю «Інформація, яка може нести загрозу національній чи громадській безпеці: як її визначити?».

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО