Відповідно до частини 3 статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII при визначенні учасника під час звітування про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, чи при розкритті пропозицій процедури закупівлі або спрощеної закупівлі автоматично формується протокол розкриття тендерних пропозицій / пропозицій.
Згідно з частиною 4 статті 28 Закону № 922 протокол розкриття тендерних пропозицій / пропозицій повинен містити інформацію про:
- найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорію;
- унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі / спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель;
- назву предмета закупівлі;
- дату та час розкриття тендерної пропозиції / пропозиції;
- найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників;
- інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям / умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також інформацію та документи, що містять технічний опис предмета закупівлі;
- інформацію щодо ціни тендерної пропозиції / пропозиції до початку аукціону та після закінчення аукціону.
Протокол розкриття тендерних пропозицій / пропозицій може містити іншу інформацію.
Станом на червень 2022 року за технічною реалізацією електронної системи в закупівлях, які не є процедурами закупівлі, і в закупівлях, які є процедурами закупівель в розумінні статті 13 Закону, такий протокол формується однаково. Тобто навіть якщо ви в ЕСЗ оприлюднюєте звіт про договір про закупівлю, що укладений без використання електронної системи закупівель, на «Прозорро» у графі «Протокол розкриття» можна в автоматично сформованому протоколі побачити, зокрема:
Цей автоматичний функціонал вводить замовників в оману, оскільки за таких обставин можуть виникати запитання стосовно того, чи потрібно при оприлюдненні звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, або при проведенні спрощеної закупівлі визначати відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та вимогам, установленим статтею 17 Закону № 922.
Давайте розбиратися із цим питанням, виходячи зі змісту відповідних норм.
Відповідно до частини 1 статті 16 Закону № 922 замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їхню відповідність кваліфікаційним критеріям.
Згідно з частиною 1 статті 17 Закону № 922 замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини 2 статті 40 Закону № 922) у випадках, визначених цією частиною.
Ми знаємо, але нагадаю, що звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, та спрощена закупівля не є процедурами закупівель. Тобто і норми статей 16 і 17 Закону № 922 не стосуються таких закупівель.
Висновки
Замовникам при здійсненні прямих та спрощених закупівель (не процедур) не слід панікувати та одразу кидатися перевіряти учасника на відповідність кваліфікаційним критеріям чи статті 17 Закону № 922, оскільки, ще раз наголошую, зазначені норми не розповсюджуються на прямі та спрощені закупівлі.
Також, виходячи зі змісту пункту 7 частини 4 статті 28 Закону № 922, протокол розкриття при здійсненні спрощених закупівель повинен містити інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також інформацію та документи, що містять технічний опис предмета закупівлі. Проте такої інформації в протоколі електронна система станом на червень 2022 року не відображає. До того ж протокол розкриття при здійсненні процедур закупівель не містить інформацію та документи, що підтверджують відповідність вимогам до предмета закупівлі, а також інформацію та документи, що містять технічний опис предмета закупівлі.
Чому формується інформація таким чином, незрозуміло. Для з’ясування цієї інформації та можливого корегування протоколу розкриття для підлаштування його під умови звітування про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи, та проведення спрощеної закупівлі, редакція порталу RADNUK.COM.UA звернулась до Державного підприємства «Прозорро». Станом на день написання цієї статті редакція відповіді не отримала. Очікуємо разом з вами!
Нагадаю, що на цьому порталі в розділі «Зразки документів» є безліч корисних зразків, зокрема і для спрощеної закупівлі, як от приклад протоколу про розгляд пропозиції учасника з рішенням про намір про укладання договору про закупівлю.
Також читайте публікації:
- «Період кваліфікації учасника у спрощеній закупівлі, починаючи з 26.06.2021».
- «Алгоритм публікації звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи, з 13.04.2022».
- «Чи публікувати звіт про виконання договору згідно з Постановою № 169 за результатом використання електронного каталогу?».