Чи можна військовій частині керуватися Постановою № 1275 та Постановою № 1178?

Тетяна Мішта
2486
10 Грудня 2022
Чи можна військовій частині керуватися Постановою № 1275 та Постановою № 1178?
2486
10 Грудня 2022

Стосовно військових частин слід зазначити таке. Загалом, якщо звернутися до Закону України «Про публічні закупівлі», ми побачимо, що особливості здійснення закупівель для гарантованого забезпечення потреб оборони, згідно з частиною 9 статті 3 Закону, визначеним переліком суб’єктів, серед яких є і військові частини, в особливий період встановлює окремий закон.

Цим законом у свій час був Закон України № 1356 «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони». Однак він втратив чинність 01.01.2021 на підставі Закону України «Про оборонні закупівлі». І тому на сьогодні саме Закон України «Про оборонні закупівлі» визначає правові засади для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони держави.

При цьому статтею 1 цього закону встановлено, що державним замовником у сфері оборони є визначені КМУ центральні органи виконавчої влади, інші державні органи та військові формування, утворені відповідно до законів України. На порталі RADNUK.COM.UA дуже детально розкрито це питання в статті «Нова постанова по оборонних закупівлях № 1275: хто може нею користуватися?».


Крім того, Законом України № 2526-IX від 16.08.2022 внесено зміни до оборонного закону. Так, статтею 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» встановлено, що особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз.

Так, Урядом прийнято постанову від 11.11.2022 № 1275 «Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (далі — Постанова № 1275), яка врегульовує питання здійснення таких закупівель державними замовниками та службами державних замовників.

При цьому перелік державних замовників у сфері оборони визначений урядом у постанові КМУ від 03.03.2021 № 363 «Питання оборонних закупівель».

Водночас Постанова № 1275 передбачає встановлення порядку та умов здійснення оборонних закупівель для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій, установ, закладів, що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів) (далі — державні замовники), із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.

Отже, військові частини, які уповноважені рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель, керуються Постановою № 1275 під час їх здійснення. Усі інші суб’єкти, які не визначені Урядом державним замовником у сфері оборони або не уповноважені таким замовником на здійснення закупівель як служба державного замовника, керуються загальним законодавством, тобто Постановою № 1178.

Окремо зауважимо, що на порталі RADNUK.COM.UA для оборонних закупівель у розділі «Зразки документів» створено окрему категорію «Оборонні закупівлі» із корисними взірцями документів. Користуйтесь! Читайте також:

І це ще не все! Крім того, у відповідь на велику кількість звернень щодо здійснення оборонних закупівель та закупівель, що здійснюються військовими частинами, ми вирішили створити окрему Telegram-спільноту для вас. Переходьте за посиланням та приєднуйтесь: https://t.me/+r1uGnJSnvtk3MWFi

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО