Питання передплатника порталу.
- Доброго дня! Я бухгалтер та уповноважена особа в бюджетній установі, яка наразі також проводить закупівлі згідно з постановою Кабміну від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану». Зараз дуже потрібно закупити будматеріалів вартістю близько 70 тис. грн, чи можна прозвітувати по видатковій накладній?
Відповідь редакції порталу «Радник в сфері державних закупівель».
- Добридень! Підпунктом 3 пункту 1 постанови Кабміну від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (далі — Постанова № 169), зокрема, зауважено, що під час здійснення закупівель, передбачених абзацом 1 підпункту 1 цього пункту:
«…За результатами їх здійснення в електронній системі закупівель замовник / державний замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю та всі додатки до нього не пізніше ніж через 20 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. Вимога щодо оприлюднення не застосовується до договорів, які містять інформацію з обмеженим доступом…».
Окрім звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, якщо це не інформація з обмеженим доступом, подальшому оприлюдненню підлягає також:
- укладений сторонами договір;
- усі додатки до вищезазначеного договору.
Вважаємо, що замовники можуть оприлюднювати вищезазначену інформацію навіть у день укладання договору, оскільки в Постанові № 169 зазначено: «…не пізніше ніж…», а стосовно того, чи можливо оприлюднити раніше, не встановлено. Але для безпеки інформації і дотримання обмежень для певних замовників в оприлюдненні інформації рекомендуємо цю інформацію оприлюднити з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні.
Важливо: щоб нічого не проґавити потім, з метою збереження документального порядку в підприємстві / установі / організації та документального засвідчення факту укладення прямого договору згідно з відповідною позицією затвердженого замовником переліку обсягів закупівель товарів, робіт і послуг під час воєнного стану, рекомендуємо уповноваженим особам / відповідальним особам формувати та зберігати протокол щодо прийняття рішення про оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (хоча б наразі в електронному варіанті). Завантажте приклад протоколу про затвердження звіту про договір, укладений керуючись Постановою 169.
Висновок 1. Якщо вартість предмета закупівлі понад 50 тис. грн та замовник узаконює правовідносини керуючись Постановою № 169, то щоб в подальшому замовник мав змогу правильно прозвітувати в електронній системі закупівель та щоб потім жодні відомості не вигадувати (наприклад, той же код за ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник, який накладна зазвичай не містить), рекомендуємо укладати саме договір. Такого ж принципу рекомендуємо дотримуватись у разі закупівлі вартістю до 50 тис. грн, який замовник проводить з використанням електронної системи.
Додатково зауважимо, що абзацом 2 підпункту 1 пункту 1 Постанови № 169, зокрема, передбачено, що
«…У разі здійснення закупівель, вартість яких не перевищує 50 тис. гривень, без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, не вносить інформацію про такі закупівлі до річного плану та не оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.».
Висновок 2: у разі здійснення закупівлі до 50 тис. грн без використання електронної системи закупівель замовник не зобов’язаний оприлюднювати жодну інформацію в електронній системі закупівель, тому здійснювати платежі на підставі первинних документів можна. Можливий ризик — принциповість органів казначейського обслуговування.
Більше пояснень ви знайдете для себе на порталі RADNUK.COM.UA в статтях: