Чи може уповноважену особу заміняти посадова особа, яка є депутатом міської ради?

Катерина Плашенко
1157
9 Вересня 2022
Чи може уповноважену особу заміняти посадова особа, яка є депутатом міської ради?
1157
9 Вересня 2022

Питання передплатника порталу.

  • Скажіть, будь ласка, чи може заміняти уповноважену особу органу місцевого самоврядування на час відпустки, лікарняного посадова особа органу місцевого самоврядування, яка є депутатом міської ради?

Відповідь експерта.

  • Вітаю! Насамперед положенням про уповноважену особу замовника чи відповідним рішенням замовника має бути визначено взаємозамінність працівників на випадок хвороби, відрядження, відпустки чи відсутності з інших причин.

Що таке взаємозамінність? Простими словами, це коли завчасно унормовано, що в період відсутності однієї посадової особи замовника (автоматично) її права та обов’язки покладаються на іншу особу. Якщо умови щодо взаємозамінності працівника не передбачено, то замовник, наприклад в наказі про відпустку / відрядження уповноваженої особи, призначає іншу уповноважену особу замовника виконувати обов’язки відсутньої УО. Можете переглянути й завантажити приклад наказу про тимчасове призначення уповноваженої особи.

Зверніть увагу! Частиною 7 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, визначено, що не можуть визначатися або призначатися уповноваженими особами посадові особи та представники учасників, члени їхніх сімей, а також депутати міської, районної у місті, районної, обласної ради.

Крім того, статтею 25 Закону України  «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII встановлено обмеження щодо суміщення посад з іншими видами діяльності. Так, особам, зазначеним у пункті  1 частини 1 статті 3 Закону про корупцію (про таких осіб зазначено вище — депутати  міської ради), забороняється:

  • займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Під оплачуваною діяльністю слід вважати діяльність, за яку особа отримує винагороду, незалежно від того, є вона систематичною чи одноразовою, грошовою чи натуральною, виплачується за трудовою або іншою угодою чи без неї, за виконану роботу чи як аванс, за фізичну роботу чи інтелектуальну, є прямою чи непрямою, обліковується вона чи ні, сплачує особа з цієї винагороди податки чи не сплачує тощо.

Сутність вказаного обмеження полягає в тому, що особа, уповноважена на виконання функцій держави, отримуючи заробітну плату з бюджетних коштів, не може займатися будь-яким іншим видом діяльності, у т. ч. виконанням обов’язків уповноваженої особи, спрямованим на отримання доходу і не пов’язаним із виконанням такою особою своїх службових обов’язків (крім зазначених у законі виключень), що є однією з гарантій її неупередженості.

Звертаємо увагу, що виняткові види діяльності — викладацька, наукова, творча діяльність, медична практика, інструкторська та суддівська практика із спорту — можуть бути видами підприємницької діяльності. Тому в разі, якщо суб’єкт, на якого поширюються вимоги Закону, буде займатися цими видами як підприємницькою діяльністю, матиме місце порушення вимог статті  25 Закону про корупцію.

Детальніше про це читайте в статті «Призначення уповноваженої особи: враховуємо обмеження, встановлені Законом України „Про запобігання корупції“».

Нагадаємо, що на порталі RADNUK.COM.UA в книзі «Уповноважена особа» ми зібрали максимально всю інформацію про уповноважену особу. Дивіться, як знайти цю книгу:

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі  «Воєнний стан».

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО