Чотири моменти про статтю 17 Закону в переговорній процедурі

Катерина Плашенко
2134
23 Червня 2022
Чотири моменти про статтю 17 Закону в переговорній процедурі
2134
23 Червня 2022

Згідно зі статтею 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), переговорну процедуру закупівлі замовник використовує як виняток і відповідно до неї укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю.

Відповідно до частини 3 статті 40 Закону замовник (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої цієї статті) під час проведення переговорів вимагає від учасника (учасників) надати підтвердження про відсутність підстав для відмови йому (їм) в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 цього Закону.

Момент № 1. Стаття 17 Закону при проведенні переговорної процедури закупівлі застосовується, проте не в повному обсязі, а саме не застосовується частина 2 статті 17 Закону

Стаття 17 Закону при проведенні переговорної процедури закупівлі застосовується, проте не в повному обсязі,а саме не застосовується частина 2 статті 17 Закону, згідно з якою замовник може прийняти рішення про відмову учасникові в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків — протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору, оскільки «тендерних пропозицій» у переговорній процедурі немає. Ще й відомості за частиною 2 статті 17 Закону замовник може перевірити самостійно.

Момент № 2. Закон не передбачає надання документів учасником / переможцем переговорної процедури через електронну систему закупівель

Під час проведення переговорної процедури замовник вимагає від учасника надати підтвердження про відсутність підстав для відмови йому в участі згідно з частиною 1 статті 17 цього Закону. При цьому  інформації про надання зазначених документів через електронну систему закупівель Закон не містить.

Бачимо також, що Мінекономіки в Листі щодо застосування статті 17 від 03.06.2020 № 3304-04/34835-06, зокрема, зазначає: «…оскільки проведення переговорів здійснюється до оприлюднення в електронній системі повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, замовник самостійно організовує процес проведення переговорів та може передбачити в запрошенні взяти участь у переговорній процедурі закупівлі надання учасниками процедури закупівлі інформації відповідно до частини першої статті 17 Закону поза електронною системою закупівель».

Тобто замовник самостійно вирішує, яким чином мають бути надані документи, передбачені статтею 17 Закону при переговорній процедурі (наприклад, надання відповідних документів на електронну пошту замовника). При цьому замовник може передбачити саме в запрошенні взяти участь у переговорній процедурі закупівлі спосіб надання та перелік інформації, яку повинні підтвердити учасники процедури закупівлі відповідно до частини 1 статті 17 Закону.

Момент 3. Документи, які підтверджують відсутність підстав, передбачених частиною 1 статті 17 Закону, учасник надає замовнику на етапі переговорів, до оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, від переможця переговорної процедури закупівлі надання документів за статтею 17 не передбачено

Потрібно звернути увагу, що документи, які підтверджують відсутність підстав, передбачених частиною 1 статті 17 Закону, мають бути подані учасником замовнику саме на етапі переговорів, тобто до оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Підтвердження інформації за статтею 17 Закону переможцем переговорної процедури закупівлі не передбачено.

Момент 4. Документи, які підтверджують відсутність підстав, передбачених частиною 1 статті 17 Закону, можуть бути оприлюднені замовником разом з повідомленням про намір укласти договір про закупівлю

На виконання статті 5 Закону та дотримання принципів публічних закупівель, зокрема відкритості та прозорості, документи, які підтверджують відсутність підстав, передбачених частиною 1 статті 17 Закону, можуть бути оприлюднені замовником разом з повідомленням про намір укласти договір про закупівлю.

При цьому слід пам’ятати, що, згідно з частиною 5 статті 17 Закону, замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. 

Наостанок зазначимо, що якщо ви проводите наразі процедури закупівель, то ми вже підготували приклади документів у статті «Усі необхідні приклади документів за статтею 17 Закону на Раднику!».

При проведенні переговорної процедури використовуйте такі зразки документів: 


Якщо ж є бажання трішки відпочити, але з користю, то варто зробити це разом з тестами на порталі Радника! Група компаній «Радник» розробила цікаві тести, зокрема й щодо закупівель у період воєнного стану, які будуть корисними як для учасників, так і замовників сфери закупівель. Дізнайтеся більше та переконайтеся у своїх знаннях із закупівель!

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA в розділі «Воєнний стан».

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО