Позиція АМКУ щодо застосування виразу «або еквівалент»

Олег Підгірський
1324
8 Лютого 2024
Позиція АМКУ щодо застосування виразу «або еквівалент»
1324
8 Лютого 2024

Враховуючи положення частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ (далі — Закон), процедура закупівлі, зокрема її тендерна документація, не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію чи призводять до дискримінації учасників. Також технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Проте у разі, якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Таку допустимість визначено частиною 4 статті 23 Закону.

Отже, в необхідних випадках документація обов’язково повинна містити вираз «або еквівалент». У публікації порталу RADNUK.COM.UA «Усе, що необхідно знати учасникам про поняття „еквівалент“» можна більше дізнатись про цей вираз. За позицією Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Комісія), відсутність такого виразу за необхідних обставин буде порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

Рішення Комісії від 29.11.2023 № 19237-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-11-17-015472-a

Обставини розгляду скарги

...
Тендери

Публікації для учасників щодо особливостей участі при проведенні замовниками відкритих торгів (в тому числі відкритих торгів з публікацією англійською мовою), торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу: алгоритм, поради, кейси з практики, тощо.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО