Трудові книжки працівників учасника містять конфіденційну інформацію: правильно чи ні

Володимир Маркович
2120
11 Лютого 2022
Трудові книжки працівників учасника містять конфіденційну інформацію: правильно чи ні
2120
11 Лютого 2022

Одним із кваліфікаційних критеріїв, передбачених частиною 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), є наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

На підтвердження відповідності цьому кваліфікаційному критерію замовники, як правило, вимагають від учасників подання довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації та документи на підтвердження відомостей, зазначених у довідці. Серед них — документи про освіту, копії трудових книжок працівників та інше.

Більше про трудові книжки в закупівлях, зокрема про перехід на електронні трудові книжки, читайте у статті «Паперова та електронна трудова книжка в закупівлях».

Водночас інформація, яка міститься в таких документах, відноситься до персональних даних. Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» персональні дані — це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Окрім цього, обробка даних про фізичну особу без її згоди не допускається, крім випадків, визначених Законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.

При цьому Закон дозволяє учаснику визначити певну інформацію як конфіденційну. Так, у статті 28 Закону йдеться, що не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, наприклад та, що містить персональні дані.

З огляду на приписи Закону, на перший погляд, учасник може позначити як конфіденційну, зокрема, інформацію, що містить персональні дані, і в такий спосіб закрити доступ до таких відомостей для широкого загалу. Окрім цього, електронна система закупівель (далі — ЕСЗ) надає учасникам можливість при поданні документа встановити конфіденційність певного файлу.

Та все ж, чи може замовник визначити, наприклад, копії трудових книжок конфіденційною інформацією? Відповідаючи на це питання, слід звернутись до абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону, де йдеться, що конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.

Таким чином, Закон забороняє визначати інформацію про відповідність кваліфікаційним критеріям, на підтвердження яких подаються копії трудових книжок, конфіденційною, тому учасники під час подання копій трудових книжок залучених працівників не можуть таку інформацію визначити як конфіденційну.

Далі розглянемо аналогічну практику Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія).

Рішення № 25564-р/пк-пз від 12.11.2021, оголошення № UA-2021-08-09-010480-a

Умови тендерної документації: учасник надає інформаційну довідку, що містить таку інформацію про персонал, який буде залучений безпосередньо до ремонту авто: посада, ПІБ, досвід роботи загальний та на займаній посаді, освіта та спеціальність (згідно з Додатком 6). Учасник надає копії підтверджуючих освіту документів у складі тендерної пропозиції на кожного залученого до ремонту працівника, а також копії трудових книжок залучених працівників (першої сторінки та сторінки з інформацією про прийняття на посаду).

Позиція скаржника: скаржник не погоджується з рішенням замовника про визначення переможця процедури закупівлі, з огляду на таке. Скаржник зазначає, що у складі тендерної пропозиції учасника переможця ФОП «С» надано копії трудових книжок (файл «Копії трудових книжок.pdf»), які визначив як конфіденційну інформацію. Тобто учасник ФОП «С», всупереч вимогам частини 2 статті 28 Закону, визначив конфіденційними інформацію та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону. Замовник, порушуючи імперативні норми абзацу 8 пункту 1 частини першої статті 31 Закону, не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП «С».

Позиція замовника: замовник зазначає, що в процесі розгляду документів пропозиції ФОП «С» було виявлено невідповідності, на усунення яких 23.10.2021 о 12:47 було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. На підтвердження кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» та Розділу І. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, Додатка 1 до тендерної документації передбачено, що: «на підтвердження відповідності встановленому критерію Учасник надає інформаційну довідку, що містить наступну інформацію про персонал, який буде залучений безпосередньо до ремонту авто: посада, ПІБ, досвід роботи загальний та на займаній посаді, освіта та спеціальність (згідно з Додатком 6). Учасник надає копії підтверджуючих освіту документів у складі тендерної пропозиції на кожного залученого до ремонту працівника, а також копії трудових книжок залучених працівників (першої сторінки та сторінки з інформацією про прийняття на посаду)».

На виконання цієї вимоги учасник надає інформаційну довідку, що містить наступну інформацію про персонал, який буде залучений безпосередньо до ремонту авто: посада, ПІБ, досвід роботи загальний та на займаній посаді, освіта та спеціальність (згідно з Додатком 6), надає копії підтверджуючих освіту документів у складі тендерної пропозиції на кожного залученого до ремонту працівника, а також копії трудових книжок залучених працівників (першої сторінки та сторінки з інформацією про прийняття на посаду), чим у свою чергу повністю виконує вимоги Замовника.

У зв’язку з тим, що відповідно до абзацу 3 пункту 2 статті 28 Закону «замовник, орган оскарження та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, мають доступ в електронній системі закупівель до інформації, яка визначена учасником конфіденційною» замовник, при розгляді тендерної пропозиції учасника не володіє інформацією про визначення наданої учасником інформації / документів як конфіденційної, у цьому випадку учасник визначив як конфіденційну лише частину інформації на підтвердження кваліфікаційних критерії відповідно до статті 16 Закону «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», яку він надає в інформаційній довідці, а саме: копії трудових книжок залучених працівників (першої сторінки та сторінки з інформацією про прийняття на посаду).

Позиція Колегії: у складі тендерної пропозиції переможця міститься, зокрема, файл «Копії трудових книжок.pdf». Водночас наведений вище документ є конфіденційним (обґрунтування конфіденційності — власні відомості кожного працівника). Слід зазначити, що відповідно до частини 2 статті 28 Закону конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. Враховуючи наведене, переможець визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна згідно з вимогами частини 2 статті 28 цього Закону.

Пропозиція переможця мала бути відхилена замовником на підставі вимог статті 31 Закону.

Коментар: визначення копії трудових книжок залучених працівників конфіденційною інформацією є порушенням норм Закону, зокрема абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону, що підтверджується практикою Колегії. Тому учасники під час подання копій трудових книжок залучених працівників, як і інших документів, які підтверджують кваліфікаційні критерії, не можуть визначити таку інформацію конфіденційною.

Крім того, учасникам варто враховувати, що відповідно до частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону.

Більше статей за темою на порталі RADNUK.COM.UA:

Практика оскарження закупівель

Показові рішення органу оскарження та ексклюзивні коментарі голови АМКУ , що обов’язково стануть у нагоді кожному учаснику

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО