Розміщення інформації про ціну тендерної пропозиції на етапі прекваліфікації у «євроторгах» — порушення? Практика АМКУ

Володимир Маркович
1211
23 Грудня 2021
Розміщення інформації про ціну тендерної пропозиції на етапі прекваліфікації у «євроторгах» — порушення? Практика АМКУ
1211
23 Грудня 2021

У публічних закупівлях періодично виникає питання: якщо учасник оприлюднить інформацію про ціну тендерної пропозиції у загальний доступ, чи буде це порушенням статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), і які наслідки таких дій учасника?

Відповідь віднайдемо в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія).

Рішення № 13972-р/пк-пз від 22.06.2021, оголошення № UA-2021-04-22-011297-a

Обставини справи: замовником було оголошено процедуру відкритих торгів з публікацією англійською мовою, в якій взяли участь три учасники: ТОВ «ЕК», ТОВ «У», ТОВ «ЕН». Один із учасників, ТОВ «ЕК», повідомляє про порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі та просить, зокрема, зобов’язати замовника скасувати рішення про допущення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕН» до аукціону.

Позиція скаржника: тендерна документація замовника, серед іншого, містить вимогу щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників форми «тендерна пропозиція» (див. частину 1 Розділу 3 тендерної документації): «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення Замовником), та завантаження файлів до реєстру документів: форму ‟Тендерна пропозиція” (додаток 4)».

При цьому скаржник підкреслює, що у зв’язку з тим, що торги оголошено відповідно до частини 3 статті 10 Закону (відкриті торги з публікацією англійською мовою), ТОВ «ЕН», з метою виконання вимог тендерної документації та Закону, мав би надати таку форму або без зазначення ціни, або при завантаженні на торгівельний майданчик присвоїти їй спеціальний статус «цінова пропозиція», що дозволило б виконати умови тендерної документації замовника та задовольнити вимоги Закону.

Проте ТОВ «ЕН» розмістило інформацію про ціну в загальний доступ до аукціону, всупереч вимогам абзацу 3 частини 1 статті 28 Закону: «Стаття 28. Розкриття тендерних пропозицій / пропозицій. У разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини 3 статті 10 цього Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну / приведену ціну тендерної пропозиції».

Так, інформація про ціну тендерної пропозиції знаходиться на сторінці 2 файлу «Тендерна пропозиція.pdf» у вигляді заповненої форми цінової пропозиції із зазначенням ціни як за одиницю товару, так і загальної ціни тендерної пропозиції.

Враховуючи це, скаржник повідомляє про неправомірність допущення до аукціону тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕН». Отже, тендерна пропозиція ТОВ «ЕН» має бути дискваліфікована та недопущена до участі в аукціоні на підставі невідповідностей тендерної пропозиції вимогам Закону.

Позиція замовника: замовник зауважує, що статтею 17 Закону чітко визначені підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Враховуючи вищевказане та керуючись нормами чинного законодавства, замовником перевірені документи учасників, і тендерним комітетом КНП «К» було прийнято відповідне рішення.

Замовник вважає, що ця скарга є необґрунтованою та не підлягає задоволенню, оскільки замовник при проведенні закупівель керується виключно чинним законодавством і принципами здійснення закупівель, також необґрунтована скарга ТОВ «ЕК» затягує процедуру закупівлі та в подальшому (при визначенні переможця) підписання договору про закупівлю та здійснення господарської діяльності медичної установи, адже відсутність постачання електроенергії позбавить можливості надання медичних послуг (обстеження, оперування, лікування онкологічно хворих пацієнтів).

Позиція Колегії: у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕН» міститься тендерна пропозиція від 21.05.2021 № 2105, в якій зазначена інформація про ціну. Тендерна документація не передбачає можливості відхилення тендерної пропозиції учасника у разі наявності доступу до ціни тендерної пропозиції.

Водночас, враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, до перегляду доступна інформація стосовно запропонованої ТОВ «ЕН» ціни тендерної пропозиції. Згідно зі статтею 28 Закону, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини 3 статті 10 цього Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну / приведену ціну тендерної пропозиції.

Під час розкриття тендерних пропозицій / пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в тендерних пропозиціях / пропозиціях учасників, крім інформації, зазначеної в абзаці 2 цієї частини, та формується список учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни / приведеної ціни.

Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. За таких умов у порушення вимог статті 28 Закону до розкриття тендерних пропозицій інформація щодо ціни цього учасника доступна всім учасникам та замовнику процедури закупівлі.

Враховуючи наведене, розкриття тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі в частині інформації про ціну на етапі, коли розкривається лише частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, є порушенням законодавства з питань публічних закупівель. Враховуючи викладене, наведені вище обставини призвели до порушень, які неможливо усунути.

Відповідно до статті 32 Закону замовник відміняє торги, зокрема, в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.

Коментар: розміщення у загальний доступ інформації про ціну на етапі прекваліфікації є порушенням статті 28 Закону. При цьому Законом не передбачений порядок дій замовника в такій ситуації. Як бачимо, Колегія вважає зазначену обставину порушенням Закону, яку неможливо усунути, що є підставою до відміни торгів на підставі статті 32 Закону.

Учасникам варто бути уважними при поданні тендерної пропозиції на відкриті торги з публікацією англійською мовою, в частині подання цінової пропозиції, і не забувати при завантаженні на торгівельний майданчик присвоювати їй статус «Цінова пропозиція».

Більше статей за темою на порталі RADNUK.COM.UA:

Практика оскарження закупівель

Показові рішення органу оскарження та ексклюзивні коментарі голови АМКУ , що обов’язково стануть у нагоді кожному учаснику

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО