Арифметична помилка: підстава для відхилення або ні?

Катерина Плашенко
3618
25 Липня 2021
Арифметична помилка: підстава для відхилення або ні?
3618
25 Липня 2021

У чинній редакції Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) таке поняття, як «арифметична помилка», відсутнє.

Частиною 1 статті 26 Закону передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.

При цьому абзацом 2 частини 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, передбачено, що у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.

Тобто якщо існує розбіжність між інформацією, наданою учасником у складі його тендерної пропозиції, та даними, зазначеними учасником в електронній системі закупівель, то автентичною вважається інформація, розміщена саме шляхом заповнення електронних полів.

Таким чином, за наявності в тендерній пропозиції арифметичної помилки (наприклад, помилки при множенні кількості товару на ціну за одиницю товару, або помилки при розрахунку ПДВ тощо) замовник не має підстав для відхилення такого учасника. Якщо тендерна пропозиція учасника все ж таки була відхилена через наявну арифметичну помилку, учасник може сміливо оскаржувати таке рішення, звернувшись зі скаргою до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія).

Більше читайте на порталі RADNUK.COM.UA у статті «Дилема: чому вірити — інформації, що в оголошенні, чи тій, що в тендерній документації?».

До вашої уваги, як завжди, приклад з практики, рішення Колегії № 11307-р/пк-пз від 24.05.2021, оголошення № UA-2021-04-06-003647-c.

Підстава для відхилення тендерної пропозиції скаржника: замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП «О», посилаючись на наявну арифметичну помилку. Замовник зазначає, що тендерна пропозиція розрахована некоректно. При визначенні загальної вартості без ПДВ деяких позицій товару (№ № з/п 1, 2, 3, 6, 18, 41, 42, 44, 45, 46, 48, 49, 50, 51, 52, 61, 62, 63, 73, 74, 82), тобто при множенні кількості на ціну за одиницю без ПДВ, учасником було допущено арифметичні помилки, які призвели до неправильного підрахування загальної вартості без ПДВ по вказаних позиціях та остаточної суми тендерної пропозиції. При цьому зазначена загальна сума товару в тендерній пропозиції, яка також зазначена прописом, підрахована невірно. Враховуючи вищевикладене, замовник не може віднести дану невідповідність до формальної (несуттєвої) помилки та відхиляє тендерну пропозицію, надану ФОП «О», оскільки вона не відповідає вимогам, встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону.

Скаржник: ФОП «О» / скаржник не погодився з таким рішенням замовника та звернувся зі скаргою до Колегії, у якій зазначив також, що з огляду на те, що учасником в електронній формі зазначено суму, яка повністю збігається з тендерною пропозицією як у цифровому, так і літерному еквівалентах, зазначену помилку у підрахунках можна віднести до формальної, оскільки вона не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення, та не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.

Колегія: додатком 1 тендерної документації передбачена форма «тендерна пропозиція», у якій зазначається ціна за од., грн, без ПДВ, та загальна вартість, грн без ПДВ. У складі тендерної пропозиції скаржника міститься форма «тендерна пропозиція» від 22.04.2021 № 1 (стор. 1 файл «документи пропозиції.pdf»), відповідно до якої учасник пропонує до постачання, зокрема, механічні запасні частини, загальна вартість — 3 070 685, 26 грн. Відповідно до частини 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції / пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та / або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції / пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Відповідно до інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, первинна пропозиція скаржника становить 3 070 685,26 UAH з ПДВ; остаточна пропозиція скаржника становить 3 070 685,26 UAH з ПДВ.

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція скаржника була неправомірно відхилена замовником з наведеної підстави. Вказані обставини свідчать про наявність підстав для задоволення скарги.

Перемоги нам усім! Слідкуйте за оновленнями порталу RADNUK.COM.UA — у нас ще багато цікавого. Читайте також статті:

Практика оскарження закупівель

Показові рішення органу оскарження та ексклюзивні коментарі голови АМКУ , що обов’язково стануть у нагоді кожному учаснику

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО