Оскарження мультилотової закупівлі: покрокова інструкція для учасника

Zakupivli.Pro
1731
9 Грудня 2025
Оскарження мультилотової закупівлі: покрокова інструкція для учасника
1731
9 Грудня 2025

Інколи учасники публічних закупівель мають сумніви про те, як оскаржити багатолотову закупівлю. І запитань справді достатньо. Чи можна оскаржити її в цілому або лише в межах окремих лотів? Чи блокується закупівля у всіх лотах, якщо оскаржується тільки один? Відповіді на ці та інші запитання шукайте в цьому матеріалі.

Оскарження положень та умов тендерної документації, а також дій, рішень або бездіяльності замовника можливе в мультилотовій закупівлі як щодо всієї процедури, так і в межах окремого лота.

Це право закріплено в Законі України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон): у разі, якщо замовником у межах єдиної процедури закупівлі визначені частини предмета закупівлі (лоти), при поданні скарги щодо окремого лота (лотів) реєстраційні картки формуються за кожним лотом окремо (абзац 6 частини 2 статті 18 Закону).

Технічна реалізація майданчика Zakupivli.Pro дозволяє подати скаргу в найбільш зручний спосіб, залежно від вашої мети. Для подання скарги за всією процедурою (наприклад, при оскарженні умов тендерної документації) учасник з головної сторінки закупівлі переходить у розділ «Скарги».

Якщо учасник хоче оскаржити порушення, що стосуються одного з лотів багатолотової закупівлі, йому необхідно перейти спочатку на сторінку лота закупівлі й після цього в розділ «Скарги» з такої сторінки.

Розглянемо наочно, як подається скарга щодо закупівлі в цілому та щодо окремого лота на майданчику Zakupivli.Pro. 

1) Для подання скарги за всією процедурою перейдіть у розділ «Скарги» та натисніть кнопку «Подати скаргу в АМКУ»:

2) Для подання скарги окремо по лоту з головної сторінки закупівлі спочатку перейдіть до сторінки лота за допомогою кнопки «Перейти до лоту»:

Після цього перейдіть у вкладку «Скарги» зі сторінки лота.

Перевіряємо, щоб скарга подавалася саме щодо лота:

3) Після заповнення всіх полів скарги створюємо чернетку скарги, оплачуємо її та чекаємо, коли вона зі статусу «Чернетка» набуде статусу «Очікує розгляду».

На головній сторінці закупівлі можна побачити скарги, які подані як щодо окремої процедури, так і щодо лотів:

Але зі сторінки лота відображаються тільки скарги, які стосуються конкретно цього лота та всієї закупівлі в цілому. Тобто зі сторінки лота № 2 ми не побачимо скаргу, подану щодо порушень за лотом № 1, лише скаргу, що стосується всієї закупівлі:

Звертаємо увагу: відкликати скаргу можливо тільки на етапі до оплати, а саме поки скарга перебуває в статусі «Чернетка». Після проведення скаржником оплати та формування реєстраційної картки скарги відкликання скарги не допускається.

Також слід зазначити, що при поданні скарги щодо дій або рішень замовника (на стадії розгляду пропозиції або після визначення переможця) процедура закупівлі блокується та відображається повідомлення «Призупинено».

При цьому при оскарженні дій замовника в конкретному лоті блокується процедура конкретного лота, решта лотів продовжується у звичайному порядку, процес закупівлі в інших лотах не зупиняється.

При оскарженні відхилення тендерної пропозиції у декількох лотах скарга подається по кожному лоту окремо. Це корелюється з технічною реалізацією у системі для замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника по кожному лоту окремо.

Наостанок зауважимо, що для досягнення бажаного результату при оскарженні багатолотової закупівлі учасникам необхідно враховувати одночасно як вимоги законодавства, так і нюанси їх технічної реалізації в електронній системі закупівель. Успіх з вами!

Додатково скачайте собі шпаргалку щодо тарифу для участі в закупівлях для учасників. Читайте також цю корисну інформацію:

Учасникам

Матеріали для початківців та професіоналів, які беруть участь у публічних (державних) закупівлях

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО