На офіційному сайті Мінекономіки оприлюднено цікавий запит такого змісту: підпунктом 2 пункту 6¹ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» визначений перелік товарів, які потребують підтвердження ступеня локалізації (далі — Перелік).
Замовнику при оголошенні закупівлі необхідно вказати назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником.
На сайті https://infobox.prozorro.org/ розміщено посилання https://docs.google.com/spreadsheets/d/1u_uYraFFexueG69hoeTU1dUS-OGARtCuKoS4oew-73c/edit?usp=sharing з Переліком із зазначеними кодами CPV.
Просимо надати роз’яснення, чи можливо використовувати коди CPV, що розміщені на сайті https://infobox.prozorro.org/, при здійсненні закупівель товарів, зазначених в Переліку, або надати інформацію щодо кодів за Єдиним закупівельним словником (кодів CPV), що відповідають товарам, зазначеним у Переліку.
Відповідь представника Мінекономіки на запит № 951/2022: шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься в листах від 03.09.2020 № 3304-04/53972-06 «Щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель», від 21.07.2022 № 3323-04/50717-06 «Щодо інформування про локалізацію у публічних закупівлях» та від 30.08.2022 № 3323-04/62315-06 «Щодо локалізації».
Отже, предмет закупівлі, у тому числі товарів, перелік яких міститься у підпункті 2 пункту 61 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», до яких застосовується ступінь локалізації, має визначатися самостійно замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі — Порядок).
Водночас зазначаємо, що ресурс Prozorro Інфобокс покликаний надавати корисну та актуальну інформацію, яку, зокрема, замовник може застосовувати під час проведення закупівель згідно з чинним законодавством.
При цьому частиною 1 статті 44 Закону встановлено, що за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання Закону, уповноважені особи,службові (посадові) особи замовників несуть відповідальність згідно із законами України.
Згідно зі статтею 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення порушення порядку визначення предмета закупівлі тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Питання адміністративних стягнень щодо порушення законодавства про закупівлі належать до компетенції Держаудитслужби, яка відповідно до покладених на неї завдань згідно з частиною 4 статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» та Положенням про Державну аудиторську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43 (зі змінами), здійснює контроль за дотриманням законодавства про закупівлі, реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель.
Висновок
Ресурс Prozorro Інфобокс замовник може використовувати як допоміжне / додаткове джерело закупівельної інформації, утім остаточне рішення стосовно умов закупівлі, способу її здійснення, в тому числі й обрання коду за Єдиним закупівельним словником, завжди залишається за замовником.
Це твердження й закріплюється простим фактом: відповідальність за виявлені належним чином порушення у публічній закупівлі покладається на уповноважену / службову / посадову особу замовника. І жодним чином не на ресурс Prozorro Інфобокс чи будь-яке інше джерело допоміжної інформації для замовника.
Тож, озброюйтесь шпаргалкою уповноваженої особи замовника про адміністративну відповідальність, а також читайте більше про локалізацію в таких статтях:
- «Локалізація: окремі вимоги й міжнародні зобов’язання. Бонус — таблиці замовнику з необхідними угодами з пороговими значеннями»;
- «Інтерв’ю із заступницею Міністра економіки щодо майбутніх змін у закупівельному світі»;
- «Огляд листа Мінекономіки від 30.08.2022 щодо локалізації».
Також визначити предмет закупівлі вам обов’язково допоможуть інструменти на порталі RADNUK.COM.UA: