У статті розглянемо три висновки моніторингів, за наслідком проведення яких були виявлені порушення норм щодо локалізації, а саме замовник в умовах тендерної документації не врахував вимоги пункту 13-1 Порядку підтвердження ступеня локалізації; замовник змінив предмет договору шляхом укладання додаткової угоди, що призвело до невідповідності наданої у складі ТП переможця інформації щодо ступеня локалізації виробництва запропонованого товару; замовник уклав договір про закупівлю на «локалізований товар з переможцем за відсутності інформації щодо включення запропонованого ним товару до Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації.
08.09.2023 постановою КМУ від 22.08.2023 № 950 внесено зміни в Порядок підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» (далі — Порядок підтвердження ступеня локалізації). Детальніше — у матеріалах «Огляд змін до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів від 08.09.2023» та «Зміни в тендерній документації в частині локалізації з 08.09.2023».
У статті розглянемо висновки моніторингів, які проводяться Державною аудиторською службою України (далі — Держаудитслужба/ДАСУ) щодо підтвердження ступеня локалізації, та проаналізуємо, які порушення допускають замовники.