24 години на усунення невідповідностей: враховуємо лист Мінекономіки

Редакція
2931
15 Лютого 2022
24 години на усунення невідповідностей: враховуємо лист Мінекономіки
2931
15 Лютого 2022

Міністерство економіки України (далі — Мінекономіки) листом від 07.02.2022 № 3304-04/6037-06 надало закупівельній спільноті роз’яснення щодо застосування 24 годин на усунення невідповідностей.

Спочатку згадаємо відповідні прямі норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). Частиною 16 статті 29 Закону визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та / або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та / або документах:

  1. що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону;
  2. на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та / або договору про закупівлю.

Згідно з частиною 9 статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та / або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Відповідно до абзацу 2 частини 9 статті 26 Закону замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.

Водночас Мінекономіки зазначає, що для застосування механізму 24 годин на усунення невідповідностей замовникам потрібно врахувати таке:

«…1. Надання 24 годин на усунення невідповідностей в інформації та / або документах учасника, тендерна пропозиція якого визначена найбільш економічно вигідною, є обов’язковою вимогою для замовника за умови, що тендерна пропозиція містить невідповідності, які стосуються саме кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, а також підтвердження права підпису тендерної пропозиції та / або договору про закупівлю.

 2. У разі якщо тендерна пропозиція учасника, крім невідповідностей в інформації та / або документах, визначених частиною шістнадцятою статті 29 Закону, не відповідає іншим вимогам тендерної документації, така пропозиція має відхилятися відповідно до підстав, визначених у статті 31 Закону, із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, без застосування механізму 24 годин на усунення невідповідностей.

 3. Визначення невідповідностей в документах, поданих у складі тендерної пропозиції учасника, здійснюється замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та вимог, встановлених в тендерній документації, керуючись принципами здійснення закупівель, визначеними у статті 5 Закону, та переліком інформації та / або документів, передбачених частиною шістнадцятою статті 29 Закону.

4. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та / або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, може розміщуватися щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі один раз, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження…».

Варто пам’ятати, щолисти Мінекономіки не встановлюють норм права, а мають виключно рекомендаційний та інформативний характер. Це твердження закріплює й Верховний Суд, про що можете прочитати у статті «Чи може Мінекономіки тлумачити норму права?».

Ба більше, учасникам ринку публічних закупівель слід зважати, що в інтерв’ю з Головинею Антимонопольного комітету України було зазначено: «…Закон передбачає можливість виправлення недоліків як у документах, наданих учасником, так і в документах, які вимагав замовник у тендерній документації. При цьому відсутність документа, надання якого є вимогою тендерної документації, є невідповідністю інформації, що вимагалась тендерною документацією. Така можливість стосується не всіх документів та / або інформації, а лише тих:

  1. що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до Закону;
  2. документів та / або інформації на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та / або договору про закупівлю…»

Такої думки можна дійти, зокрема, з огляду на рішення 04.06.2020 № 11064-р/пк-пз (оголошення № UA-2020-04-24-000812-a), № 24532-р/пк-пз від 29.10.2021 (оголошення № UA-2021-09-17-006036-c), від 18.06.2020 № 12130 (оголошення № UA-2020-04-30-000829-c), рішенням № 14411-р/пк-пз від 24.07.2020 (оголошення № UA-2020-05-18-001705-c).

Також про можливість виправлення помилок протягом 24 годин читайте на порталі RADNUK.COM.UA в публікаціях:

24 години - другий шанс на перемогу

Усе про максимально ефективне застосування механізму «24 години» та досягнення перемоги

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО