Сьогодні, 24.02.2022, зареєстровано проєкт Закону про внесення змін до Закону України «Про внесення зміни до розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” щодо здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для потреб оборони України» № 7109 від 23.02.2022 (далі – Законопроєкт № 7109). Які зміни чекають на закупівельну спільноту проаналізуємо у цьому матеріалі.
Чинна редакція прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» | Запропоновані зміни до прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» |
– | 35. Установити, що до 01.09.2022 закупівля товарів, робіт і послуг для забезпечення засобами індивідуального бронезахисту (бронежилетами різних типів та видів, шоломами (касками) різних типів та видів, комплектами захисту для рук та ніг, окулярами тощо), паливно-мастильними матеріалами, продовольством, речовим майном, майном зв’язку, медичним майном (підконтрольними лікарськими засобами, кровозамінниками та розчинами для інфузій, аптечок медичних загальновійськових / групових та їх комплектуючих, анатоксинів, сироваток, вакцин, антибіотиків, перев’язувальних засобів, гідрогелевих пов’язок, засобів іммобілізації та евакуації поранених, металоконструкцій для металосинтезу), здійснюється Міністерством оборони України, Збройними Силами України в порядку, встановленому цим Законом для спрощених закупівель, незалежно від вартісних меж такої закупівлі. |
Як зазначено у пояснювальній записці до Законопроєкту № 7109: «Прийняття проєкту Закону України обумовлено необхідністю гарантованого забезпечення обороноздатності України у зв’язку з визнанням Російською Федерацією так званих “Донецької та Луганської Республік” незалежними державами та введення на окуповані території України військ Російської Федерації, шляхом підвищення ефективності використання коштів Державного бюджету України на закупівлю товарів, робіт і послуг, для потреб оборони України засобами індивідуального бронезахисту (бронежилетами різних типів та видів, шоломами (касками) різних типів та видів, комплектами захисту для рук та ніг, окулярами тощо), паливно-мастильними матеріалами, продовольством, речовим майном, майном зв’язку, медичним майном (підконтрольними лікарськими засобами, кровозамінниками та розчинами для інфузій, аптечок медичних загальновійськових / групових та їх комплектуючих, анатоксинів, сироваток, вакцин, антибіотиків, перев’язувальних засобів, гідрогелевих пов’язок, засобів іммобілізації та евакуації поранених, металоконструкцій для металосинтезу)».
Хто зможе застосовувати дане виключення?
Законопроєктом № 7109 передбачено, що закупівлі передбачені, які ним передбачені може проводити виключно Міністерство оборони України та Збройні Сили України. Інших замовників в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» дане виключення не стосується. Тож їх варто буде здійснювати у способи передбачені діючим законодавством, які ми розглянули у статті «Яким чином здійснювати закупівлю товарів, робіт та послуг в умовах воєнного стану?».
Які товари, роботи та послуги можуть закуповувати у разі прийняття Законопроєкту № 7109?
Законопроєктом № 7109 передбачено можливість закупівлі шляхом проведення спрощених закупівель (незалежно від вартості предмета закупівлі) товарів, робіт і послуг для забезпечення:
- засобами індивідуального бронезахисту (бронежилетами різних типів та видів, шоломами (касками) різних типів та видів, комплектами захисту для рук та ніг, окулярами тощо);
- паливно-мастильними матеріалами;
- продовольством;
- речовим майном;
- майном зв’язку;
- медичним майном (підконтрольними лікарськими засобами, кровозамінниками та розчинами для інфузій, аптечок медичних загальновійськових / групових та їх комплектуючих, анатоксинів, сироваток, вакцин, антибіотиків, перев’язувальних засобів, гідрогелевих пов’язок, засобів іммобілізації та евакуації поранених, металоконструкцій для металосинтезу).