ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”» готове до укладання договорів про постачання природного газу

Редакція
3955
13 Жовтня 2021
ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”» готове до укладання договорів про постачання природного газу
3955
13 Жовтня 2021

Розпорядженням Кабміну від 11.10.2021 № 1234-р «Деякі питання діяльності акціонерного товариства “Національна акціонерна компанія “Нафтогаз України”» попередньо одобрено укладання договорів постачання природного газу бюджетним установам та організаціям відповідно до примірного договору ТОВ «Газопостачальна компанія “Нафтогаз Трейдингˮ». У статті «Закупівля природного газу: актуальні питання» на порталі RADNUK.COM.UA ми вже розібрали варіанти дій замовника для закупівлі природного газу на опалювальний сезон 2021 року. Тож у цьому матеріалі розглянемо алгоритм дій замовника та на що необхідно звернути увагу для укладання договору про закупівлю природного газу відповідно до Меморандуму про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері постачання теплової енергії та постачання гарячої води в опалювальному періоді 2021 / 2022 років (далі — Меморандум).

12.10.2021 на офіційному сайті ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”» оприлюднено: алгоритм дій для бюджетних установ та організацій щодо укладання договорів; договір постачання природного газу (для бюджетних установ та організацій); протокол переговорів (для бюджетних установ та організацій при надзвичайній ситуації); протокол переговорів (для бюджетних установ та організацій, якщо відкриті торги не відбулись). Що з цим усім робити замовникам, розглянемо в покроковому алгоритмі дій замовників щодо укладання договорів про закупівлю природного газу згідно з Меморандумом.

Крок № 1

Замовник самостійно вибирає підставу проведення переговорної процедури закупівлі / укладання договору без застосування спрощеної закупівлі з таких:

Вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн та є меншою за 200 тис. грнВартість закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис. грн
якщо існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку із виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення спрощеної закупівлі (абзац 2 пункту 3 частини 7 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон))  якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі виникнення нагальна потреба здійснити закупівлю у разі виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера (абзац 2 пункту 3 частини 2 статті 40 Закону)
якщо було двічі відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників, у тому числі частково (за лотом). При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, вимоги до учасника не повинні відрізнятися від тих, що були визначені замовником в оголошенні про спрощену закупівлю (пункт 1 частини 7 статті 3 Закону)  якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (пункту 1 частини 2 статті 40 Закону)

Більше про варіанти дій замовників для закупівлі природного газу на опалювальний сезон 2021 року та можливі ризики читайте на порталі RADNUK.COM.UA у статті «Закупівля природного газу: актуальні питання».

Звертаємо увагу замовників, що використовуючи підставу передбачену пункту 1 частини 2 статті 40 Закону, саме: якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом, замовник має укладати договір про закупівлю природного газу з ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”» виключно зі строком постачання природного газу дії та строком його дії до 31.12.2021.

Крок № 2

Замовник готує протокол про затвердження річного плану або змін до нього, його оприлюднення та відправлення запрошення учаснику переговорної процедури закупівлі.

Крім того, що замовник направляє ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”» запрошення на переговори, він має підготувати та направити копії таких документів, як:

  • акт звірки розрахунків (або довідка, лист) від попереднього постачальника газу про відсутність заборгованості за природний газ;
  • статут (положення тощо);
  • заява-приєднання до умов договору розподілу природного газу (з ЕІС-кодом);
  • річний план закупівель або зміни до нього;
  • наказ (протокол, рішення тощо) про призначення керівника бюджетної організації;
  • довіреність (у разі потреби) на право підписання договору постачання природного газу та протоколу переговорів.

Замовникам варто звернути увагу на те, що:

  1. відповідно до частини 3 статті 40 Закону замовник має перевіряти учасника переговорів щодо відсутності / наявності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених частиною 1 статті 17 Закону. Тобто в разі проведення переговорної процедури закупівлі або ж на підставі, якщо двічі не відбулися відкриті торги через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій (пункт 1 частини 2 статті 40 Закону), або ж у разі виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендеру (абзац 2 пункту 3 частини 2 статті 40 Закону), замовник має вимагати від учасника переговорної процедури закупівлі довідку про те, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, до кримiнальної вiдповiдальностi не притягується, незнятої чи непогашеної судимостi не має та в розшуку не перебуває, та довідку про те, що учасник не має заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів). Отже, дана вимога має міститися в запрошенні учасника на переговори;
  2. у разі проведення переговорної процедури закупівлі на підставі двічі відмінених процедур відкритих торгів через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій замовник для укладання договору із ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”» буде укладати договір про закупівлю відповідно до примірного договору постачання природного газу, який розміщено на офіційному сайті ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”». Це може призвести до того, що проєкти договорів про закупівлю, які були частинами тендерних документацій, і договір про закупівлю, укладений з ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”», будуть відрізнятися. На жаль, на сьогодні зміну умов укладеного договору про закупівлю природного газу може бути розцінено аудиторами як порушення;
  3. примірний договір про постачання природного газу:
  • відповідно до частини 2 статті 179 Господарського кодексу України Кабінет Міністрів України, уповноважені ним або законом органи виконавчої влади, державні органи та органи державної влади можуть рекомендувати суб’єктам господарювання орієнтовні умови господарських договорів (примірні договори), а у визначених законом випадках — затверджувати типові договори. Тобто примірний договір може коригуватися замовниками;
  • не містить переліку підстав зміни істотних умов договору про закупівлю відповідно до частини 5 статті 41 Закону, тому замовникам варто передбачити їх у договорі про закупівлю природного газу, який буде укладатися за результатами переговорної процедури закупівлі. Окремо звертаємо увагу, що ціна за 1 000 куб. м. природного газу відповідно до Меморандуму складається з ціни на природний газ, що становить 13 658,42 грн, тарифу на послуги з транспортування природного газу та ПДВ. Оскільки тариф на послуги з транспортування природного газу затверджується НКРЕКП і є регульованим, замовник у договорі про закупівлю має зазначити порядок зміни ціни за пунктом 7 частини 5 статті 41 Закону, наприклад: «сторони можуть внести відповідні зміни у разі зміни регульованих цін (тарифів), при цьому підтвердженням можливості внесення таких змін будуть чинні (введені в дію) нормативно-правові акти  відповідного уповноваженого органу або держави щодо  встановлення регульованих цін»;
  • передбачає період поставки природного газу та строк дії самого договору до 2022 року, що може призвести до відмови в реєстрації бюджетних зобов’язань замовника. Тому замовникам варто виправити строк постачання природного газу та строк дії договору про закупівлю до 31.12.2021. Важливо! Пунктом 13.3 примірного договору про постачання природного газу передбачено, що в разі припинення дії цього Договору шляхом його розірвання Споживач (замовник) втрачає право до 31.12.2022 включно отримувати природний газ з ресурсу Постачальника (ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”») за ціною, визначеною пунктом 4.1 Договору (16 554,00 грн). Тобто у разі дострокового розірвання замовником договору про закупівлю він втрачає можливість до 31.12.2022 укласти договір про постачання природного газу за ціною, передбаченою Меморандумом;
  • на момент укладання договору про закупівлю природного газу з ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”» у замовника має бути чинний (чинні) договір / договори на розподіл природного газу з оператором(ами) газорозподільних мереж на обсяги газу, що постачаються.

Крок № 3

Наступним кроком замовника є проведення переговорів у зазначені у запрошенні до учасника на переговори час та спосіб, які оформлюються протоколом уповноваженої особи. Але алгоритмом дій щодо укладання договорів постачання природного газу бюджетною організацією із ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”» (який оприлюднено на їх офіційному сайті) передбачено, що замовник разом із запрошенням направляє протокол проведення переговорів, підписаний з боку замовника.

Звертаємо увагу, що ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”» розроблено форми протоколів, які оприлюднені на їх офіційному сайті.

Найімовірніше наведені вище форми протоколів розроблені для пришвидшення роботи ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”» в частині погодження та підписання необхідних документів. Звичайно, відповідно до чинного законодавства України замовник вправі самостійно складати протокол, але щоб не затягувати процес проведення переговорної процедури закупівлі, рекомендуємо замовникам використовувати форми, розроблені ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”».

Крок № 4

Замовник направляє необхідні документи на електронну адресу, яка відповідає його регіону. Перелік електронних адрес наведений у Таблиці.

Таблиця

ОбластьE-mail
1. Вінницькаvin-bo@naftogaztrading.com.ua
2. Волинськаvol-bo@naftogaztrading.com.ua
3. Дніпропетровськаdnipro-bo@naftogaztrading.com.ua
4. Донецькаdon-bo@naftogaztrading.com.ua
5. Житомирськаjit-bo@naftogaztrading.com.ua
6. Закарпатськаzak-bo@naftogaztrading.com.ua
7. Запорізькаzap-bo@naftogaztrading.com.ua
8. Івано-Франківськаivan-bo@naftogaztrading.com.ua
9. Київськаkievsk-bo@naftogaztrading.com.ua
10. Кіровоградськаkirov-bo@naftogaztrading.com.ua
11. Луганськаlug-bo@naftogaztrading.com.ua
12. Львівськаlviv-bo@naftogaztrading.com.ua
13. Миколаївськаmik-bo@naftogaztrading.com.ua
14. Одеськаodes-bo@naftogaztrading.com.ua
15. Полтавськаpolt-bo@naftogaztrading.com.ua
16. Рівненськаrivn-bo@naftogaztrading.com.ua
17. Сумськаsum-bo@naftogaztrading.com.ua
18. Тернопільськаtern-bo@naftogaztrading.com.ua
19. Харківськаhark-bo@naftogaztrading.com.ua
20. Херсонськаhers-bo@naftogaztrading.com.ua
21. Хмельницькаhmel-bo@naftogaztrading.com.ua
22. Черкаськаcherkas-bo@naftogaztrading.com.ua
23. Чернівецькаcherniv-bo@naftogaztrading.com.ua
24. Чернігівськаchernigiv-bo@naftogaztrading.com.ua
25. м. Київkiev-bo@naftogaztrading.com.ua

Отже, до переліку документів, які направляються на відповідну електронну адресу ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”» та мають бути оформлені належним чином, підписані уповноваженою особою, мати печатку (у разі наявності), належать:

  1. запрошення на переговорну процедуру закупівлі або для укладання договору без застосування спрощеної закупівлі, яке має містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі або укладання договору без застосування спрощеної закупівлі;
  2. акт звірки розрахунків (або довідка, лист) від попереднього постачальника газу про відсутність заборгованості за природний газ;
  3. статут (положення тощо);
  4. заява-приєднання до умов договору розподілу природного газу (з ЕІС-кодом);
  5. річний план закупівель або зміни до нього;
  6. наказ (протокол, рішення тощо) про призначення керівника бюджетної організації;
  7. довіреність (у разі потреби) на право підписання договору постачання природного газу та протоколу переговорів;
  8. протокол про проведення переговорів, підписаний з боку замовників, та обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі (у разі проведення переговорної процедури закупівлі);
  9. проєкт договору про закупівлю з урахуванням рекомендацій, викладених у розділі «Крок № 2» цієї статті.

Зазначені документи в паперовому вигляді (з оригіналами підписів) направляються поштою на адресу: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 1 або ж можуть бути підписані електронним підписом у будь-якій системі, яка дозволяє накладати електронний підпис і направляє їх на відповідну електронну адресу ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”».

Крок № 5

Після направлення необхідного пакету документів на відповідну електронну адресу ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”» замовник очікує відповідь про його погодження шляхом направлення представником ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”» інформації на електронну адресу замовника.

Після погодження пакету документів замовник приймає рішення про визначення переможця переговорної процедури закупівлі та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель. Приклад такого протоколу розміщено на порталі RADNUK.COM.UA за посиланням.

Звертаємо увагу, що з 26.06.2021 повідомлення про намір укласти договір про закупівлю має містити не посилання, а безпосередньо експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Щодо технічної реалізації в частині завантаження необхідних документів у повідомлення про намір укласти договір про закупівлю читайте у статті «Як та які документи завантажити на підтвердження застосування переговорної процедури закупівлі» на порталі RADNUK.COM.UA.

Після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель замовник надає ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”» на відповідну електронну адресу копію повідомлення про намір укласти договір про закупівлю і повідомляє можливу дату підписання договору про закупівлю, згідно з вимогами Закону, а саме:

  • не раніше ніж через 10 днів та не пізніше 35 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю — у разі проведення переговорної процедури закупівлі на підставі пункту 1 частини 2 статті 40 Закону (якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації);
  • не раніше ніж через 5 днів та не пізніше 20 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю — у разі проведення переговорної процедури закупівлі на підставі пункту 3 частини 2 статті 40 Закону (якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі виникнення нагальна потреба здійснити закупівлю у разі виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера).

Крок № 6

ТОВ «ГК “Нафтогаз Трейдинг”» підписує договір про закупівлю з датою укладання, визначеною замовником у листі з копією повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, і його сканкопію направляє замовнику на електронну адресу, з якої були отримані документи.

У свою чергу замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього протягом трьох робочих днів з дня його укладення.

Висновки

Отже, закупівля природного газу на опалювальний сезон 2021 року є доволі складною, і замовникам варто врахувати всі нюанси та особливості. Але будемо шукати позитивні моменти, одним з яких є чіткий та більш-менш зрозумілий алгоритм дій замовника для задоволення своїх потреб. Успіхів!

Замовникам

Публікації, які стосуються сфери публічних (державних) закупівель від «А» до «Я» згруповані відповідно до специфіки