Закон України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) передбачає три способи організації здійснення закупівельної діяльності: створення тендерного комітету, призначення уповноваженої особи / осіб, створення централізованих закупівельних організацій. Під час організації та проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі тендерний комітет / уповноважена особа повинні забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель / спрощених закупівель в інтересах замовника. Водночас як діяти замовнику в разі непередбачуваних обставин: тимчасової непрацездатності / відпустки членів тендерного комітету / уповноваженої особи? Чи можливий перерозподіл обов’язків та яким чином замовнику забезпечити безперебійне здійснення закупівель для потреб підприємства? Спробуємо знайти відповідь, розглянувши роз’яснення Мінекономіки.
Статтею 11 Закону визначено, що відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка здійснює свою діяльність на підставі укладеного із замовником трудового договору (контракту) або розпорядчого рішення замовника та відповідного положення. Отже, уповноважена особа призначається на посаду на підставі розпорядчого рішення організації або трудового договору (контракту) або обирається зі співробітників, що вже у штатному розкладі, та призначається внутрішнім розпорядчим рішенням, наприклад наказом по організації за підписом керівника.
Паралельно з уповноваженою особою / особами у замовника до 01.01.2022 може діяти тендерний комітет / декілька тендерних комітетів. Коли на підприємстві одночасно діє і уповноважена...