Обмеження щодо призначення уповноваженої особи та голови тендерного комітету відповідальним по одній процедурі закупівель

Наталія Чабан
4033
30 Липня 2020
СПЕЦВИПУСК
Обмеження щодо призначення уповноваженої особи та голови тендерного комітету відповідальним по одній процедурі закупівель
4033
30 Липня 2020

Чинна редакція Закону «Про публічні закупівлі» (даіл – Закон) не залишила  замовникові право вибору моделі організації проведення закупівель – тендерний комітет чи уповноважена особа, проте, перехідний період на новий формат роботи триватиме до 31.12.2021.  Саме про особливість залучення замовником до організації закупівельної діяльності установи паралельно уповноваженої особи та тендерного комітету розглянемо в даному матеріалі.

Статтею 11 Закону зазначено, що відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі  є уповноважена особа, яка планує закупівлі, формує річний план закупівель в електронній системі закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі та проводить закупівлі, зберігає документацію.

Водночас, прикінцевими й перехідними положеннями нової редакції Закону встановлено, що до 1 січня 2022 року замовник може утворювати тендерний комітет (комітети) для організації та проведення процедур закупівель.

Отже, до моменту повного переходу до моделі уповноважених осіб, з метою організації закупівельної діяльності установи замовник має право визначити уповноважену особу (осіб) й тендерний комітет (комітети) одначасно. Проте, вибір даної моделі організації закупівлі містить чимало неоднозначних запитань, зокрема, чи може  уповноважена особа одночасно бути членом або головою тендерного комітету та які особливості у разі такого поєднання даного функціоналу. Відповідь на це питання отримуємо із роз’яснення  Мінекономіки № 1635/2020.

Так, на запит в електронній формі фізичної особи-підприємця щодо того, чи правомірні дії Замовника в частині одночасного призначення уповноваженої особи та тендерного комітету в одній і тій же процедурі закупівель, де голова тендерного комітету виступає ще й у якості уповноваженої особи, Міекономіки повідомляє наступне:

«Так, уповноваженою особою може бути член тендерного комітету. При цьому слід ураховувати, що відповідно до пункту 4 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” чинної редакції Закону замовник може утворювати тендерний комітет (комітети) для організації та проведення процедур закупівель. Замовник має право визначити уповноважену особу (осіб) та тендерний комітет (комітети), за умови що кожен із них буде відповідальним за організацію та проведення конкретних процедур закупівель. Таким чином, члени або голова тендерного комітету можуть бути одночасно уповноваженою особою, за умови що дана особа не буде визначена відповідальною за організацію та проведення одних і тих самих процедур закупівель.»

Підводячи загальний підсумок, можна констатувати:

  1. прикінцевими положеннями Закону, як виключення, до 2022 року передбачена можливість створення тендерного комітету для організації та проведення процедур закупівель;
  2. Закон не містить обмежень щодо визначення одних і тих самих працівників замовника як членами тендерного комітету для проведення конкретних процедур закупівель, так і уповноваженою (-ими) особою (-ами) для здійснення спрощених закупівель або інших процедур закупівель, за які не є відповідальним конкретний тендерний комітет, до складу якого входить такий працівник.
  3. замовник має право визначити уповноважену особу (осіб) й тендерний комітет (комітети) за умови, що кожен із них буде відповідальним за організацію та проведення конкретних процедур закупівель.

Детально про розподіл відповідальності за організацію та проведення закупівлі  між членами тендерного комітету та уповноваженою (-ими) особою (-ами) в перехідний період  читайте у статтях: «Усе, що потрібно знати про уповноважену особу, або Організація закупівельної діяльності за новим Законом», «(СВ) Усе, що потрібно знати про уповноважену особу, або Організація закупівельної діяльності за новим Законом (частина II)» на порталі RADNUK.COM.UA.

Уповноважена особа

Публікації, тематикою яких є особливості організації закупівельної діяльності замовника