Сьогодні поговоримо про 28-мі зміни до Особливостей № 1178, зміни до Порядку визначення предмета закупівлі, про визначення розміру кошторисної заробітної плати під час планування закупівлі робіт, продовження дії спеціальних обов’язків ТОВ «ГК „Нафтогаз Трейдинг“», розглянемо порядок закупівлі робіт з проєктування та вияснимо, які послуги (не)можуть вважатися супровідними роботам послугами під час закупівлі робіт з розробки проєктної документації.
- 17.04.2025 набули чинності двадцять восьмі зміни до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Пункт 13 Особливостей доповнено підпунктом 23 такого змісту: «23) здійснюється закупівля послуг, пов’язаних з перевезенням (транспортуванням) кандидатів для проходження військової служби з числа іноземців або осіб без громадянства з території іноземних держав, їх харчуванням та проживанням». Тобто з 17.04.2025 розширено перелік понадпорогових виключень, у разі застосування яких замовник може укласти договір про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару в електронній системі закупівель Прозорро. Більше — у статті «17.04.2025 набули чинності 28-мі зміни до Особливостей».
- 11.04.2025 набули чинності зміни до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708. Порівняльну таблицю змін до Порядку визначення предмета закупівлі ви знайдете в матеріалі «11.04.2025 набули чинності зміни до Порядку визначення предмета закупівлі». З 11.04.2025 слід звернути увагу на те, що визначення предмета закупівлі робіт відтепер здійснюється, зокрема, з урахуванням національного стандарту ДСТУ 8747:2017 «Автомобільні дороги. Види та переліки робіт з ремонтів та експлуатаційного утримання», затвердженого наказом державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 20.12.2017 № 434.
- Кошторисна заробітна плата (КЗП) — це усереднений показник заробітної плати, що враховується при визначенні прямих витрат на оплату праці у складі вартості будівництва. Її розмір використовується у розрахунках на етапі складання інвесторської кошторисної документації, проєктування, формування тендерної документації, а також у розрахунках учасника для визначення договірної ціни. Замовник є відповідальним за визначення КЗП, яку слід враховувати при складанні інвесторської кошторисної документації (на стадії розроблення проєктної документації). Середню кошторисну заробітну плату по галузі в основному беруть тільки на стадії розроблення інвесторської кошторисної документації. А при складанні договірної ціни й укладенні договору підряду зазвичай беруть середньомісячну зарплату одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об’єкті будівництва. Більше — у статті «Визначення розміру кошторисної заробітної плати при плануванні закупівлі».
- Продовжено дію спеціальних обов’язків ТОВ «ГК „Нафтогаз Трейдинг“» щодо постачання природного газу бюджетним установам, закладам охорони здоров’я державної власності та закладам охорони здоров’я комунальної власності до 31.10.2025. При цьому змін у частині підвищення ціни не передбачено. Так, Нафтогаз Трейдинг постачає замовникам за ціною, що становить 16 390 грн з урахуванням податку на додану вартість за 1000 куб. м газу (без урахування тарифу на послуги з транспортування природного газу для точки виходу та коефіцієнта, який застосовується у разі замовлення потужності на добу наперед). Детальніше — у статті «До 31.10.2025 Нафтогаз Трейдинг може постачати за пільговим тарифом».
- Існують чітко розподілені процеси на рівні Закону «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI та інших нормативно-правових актів, які передбачають послідовність виконання дій замовника для виконання робіт з проєктування, і ці процеси не паралельні, а послідовні. Для отримання містобудівних умов та обмежень, технічних умов необхідно оформити земельну ділянку, для наступного процесу — складання завдання на проєктування (без якого неможливо розпочати процес проєктування) — необхідно отримати містобудівні умови та обмеження, технічні умови. Після складання та затвердження завдання на проєктування замовник може розпочинати процес здійснення проєктування, а тому всі дані для проєктування отримуються до початку власне здійснення проєктування і не можуть бути супровідними роботам послугами. Детальніше — у матеріалі «Порядок закупівлі ПКД та передпроєктні роботи й вихідні дані на проєктування як супровідні роботам послуги».
Скористайтеся зразком довідки щодо відсутності підстав згідно з пунктом 47 Особливостей (загальна) на порталі Радник.










