Ви помиляєтесь, якщо вважаєте, що електронна система закупівель — це єдине місце, де повинна розміщуватись інформація / відомості, що стосуються публічних закупівель. У цій статті нагадаємо, що варто знати уповноваженим особам щодо інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється поза електронною системою закупівель.
Оприлюднюємо на власному вебсайті / на офіційному вебсайті головного розпорядника
Відповідно до пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2003 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» від 16.12.2020 № 1266 (далі — Постанова № 1266) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів доручено забезпечити:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Вибір предмета закупівлі (будь-якої публічної закупівлі, що здійснюється відповідно до вимог Закону про закупівлі) та його очікуваної вартості повинен бути обґрунтованим. У разі проведення будь-якої процедури закупівлі Уряд вимагає оприлюднити таке обґрунтування на вебсайті замовника (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) у такі строки:
- для конкурентних процедур закупівель — протягом 5 робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі;
- для переговорної процедури закупівлі — протягом 5 робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Для всіх інших видів закупівель, а саме: спрощених закупівель та закупівель за договором, укладеним без використання ЕСЗ, жодні обґрунтування не оприлюднюються, бо в Постанові № 1266 про них не згадується.
Усе про виконання Постанови № 1266 читайте в електронній книзі «Виконання Постанови № 1266 щодо оприлюднення обґрунтувань».
Звітуємо на Єдиному вебпорталі використання публічних коштів
З метою дотримання принципу прозорості використання публічних коштів та виконання вимог Закону України «Про відкритість використання публічних коштів» від 11.02.2015 № 183 замовники зобов’язані оприлюднювати інформаціюпро укладені за звітний період договори про закупівлю, стан їх виконання та інші відомості. Щоб не бути багатослівними, сформуємо Таблицю з конкретними даними щодо цього.
Таблиця
На Єдиному вебпорталі використання публічних коштів замовник зобов’язаний оприлюднити такий перелік інформації та документів | ||
У разі використання коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та місцевих бюджетів: | У разі використання коштів підприємств, отриманих ними від їхньої господарської діяльності: | У разі використання коштів загальнообов’язкового державного соціального страхування та коштів Пенсійного фонду: |
|
|
|
Ця інформація оприлюднюється щоквартально, не пізніш як за 35 днів після закінчення звітного кварталу, та зберігається в режимі вільного доступу протягом трьох років з дня оприлюднення. | Вищезазначена інформація оприлюднюється щорічно, не пізніше 31 січня року, наступного за звітним роком, та зберігається в режимі вільного доступу протягом трьох років з дня оприлюднення. | Така інформація оприлюднюється щоквартально, не пізніш як за 35 днів після закінчення звітного кварталу, та зберігається в режимі вільного доступу протягом трьох років з дня оприлюднення. |
Примітка: проєктом Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення адміністративної відповідальності за порушення вимог державного фінансового контролю запропоновано за неоприлюднення, несвоєчасне оприлюднення, оприлюднення недостовірної або неповної вищезазначеної інформації встановити адміністративне стягнення у розмірі від 425 до 850 грн. Детальніше щодо цього — у статті «Нові штрафи в публічних закупівлях: огляд запропонованих законотворцями змін». |
Не забувайте! На порталі RADNUK.COM.UA є надійний електронний помічник — книга «Уповноважена особа».