В епоху розвитку комп’ютерних технологій стрімко зростає затребуваність технологій штучного інтелекту (або, як ми звикли скорочено називати, ШІ) в різних галузях діяльності, наприклад юриспруденції, медицині, освіті тощо. Це комплекс алгоритмів, які здатні самостійно обробляти великі обсяги інформації, виявляти закономірності, робити прогнози та формувати рекомендації для прийняття управлінських рішень.
З цього можна виділити основні функції ШІ:
- автоматизація складних завдань і зменшення людського фактору;
- прискорення прийняття рішень на основі аналізу великих обсягів даних;
- підвищення точності, ефективності й економія ресурсів.
У сфері закупівель це дозволяє не лише автоматизувати частину процедур, але й зробити їх більш об’єктивними та захищеними від людського впливу. Так, ШІ можна використовувати для:
- аналізу цінових пропозицій, оскільки системи ШІ можуть оперативно зіставляти ціни з ринковими, визначати середню вартість за категорією товару або послуги;
- формування очікуваної вартості, зокрема на основі історичних даних про аналогічні закупівлі. Алгоритми прогнозують реалістичну очікувану ціну;
- оцінки надійності постачальників. Інтелектуальні системи аналізують історію участі в тендерах, виконання договорів, наявність судових спорів тощо;
- виявлення потенційних порушень, у тому числі нетипових умов тендерної документації, ознак дискримінації, змов між учасниками;
- прискорення аналізу документів, оскільки алгоритми ШІ можуть перевірити сотні тендерних пропозицій значно швидше, ніж людина.
Так, для зручності закупівельної спільноти авторизовані електронні майданчики досить впевнено та вдало впроваджують ШІ у свої системи. Тому рекомендую взяти до уваги перелік корисних посилань на статті порталу RADNUK.COM.UA щодо впровадження ШІ на майданчиках.
- «Штучний інтелект у закупівлях: як працює Закупайко та інші AI-інструменти на майданчику Zakupivli.Pro»;
- «Штучний інтелект у закупівлях — уже в роботі: що впроваджує SmartTender і як це працює на практиці»;
- «AI-рішення від E-Tender: як ми навчилися автоматизувати рутину для постачальників у Prozorro».
У рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями редакцією порталу опрацьовано категорію «Обґрунтування на виконання Постанови № 710» розділу «Зразки документів». За результатом опрацювання встановлено актуальність таких зразків.