Чи може Мінекономіки тлумачити норму права?

Ганна Довгая
559
27 Жовтня 2021
Чи може Мінекономіки тлумачити норму права?
559
27 Жовтня 2021

Щодо збільшення ціни за одиницю товару до 10 % згідно з пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) можна говорити вічно. Нещодавно постанова Верховного Суду у складі об’єднаної палати Касаційного господарського суду  від 18.06.2021 у справі № 927/491/19  сколихнула закупівельну громаду такими висновками:

  • право тлумачити норму права є виключним правом суду. Роз’яснення державних органів (листи, рекомендації) не є нормою права і не мають юридичного значення, про що вказано і в самому листі Мінекономіки;
  • перемога у тендері (закупівля за державні кошти) та укладення договору з однією ціною та її подальше підвищення більш як на 45 % шляхом так званого «каскадного» укладення чотирьох додаткових угод є нечесною і недобросовісною діловою практикою з боку продавця;
  • учасники відносин повинні діяти чесно і добросовісно. І навіть якщо норма закону не містила прямих заборон чи приписів щодо пропорційного збільшення ціни, то таке правило є очевидним для кожної розумної людини. Абсурдною є теза про те, що при кожному, навіть незначному, збільшенні цін на ринку продавець (постачальник) має право підвищити ціну на товар саме на 10 % і це є чесною діловою практикою.

Втім, уже 05.07.2021 у справі № 826/11063/17 Верховний Суд у складі колегії...

Судова практика закупівель для замовників

Публікації з прикладами та аналізом наявних судових рішень щодо різноманітних актуальних питань сфери публічних закупівель