Бути чи не бути штрафу за невідхилення тендерної пропозиції, яка підлягала відхиленню

Редакція
2685
7 Грудня 2020
Бути чи не бути штрафу за невідхилення тендерної пропозиції, яка підлягала відхиленню
2685
7 Грудня 2020
Голосіївський районний суд міста Києва, справа № 752/15988/20, провадження № 3/752/7400/20 
Постанова від 02.11.2020 року

Обставини справи

З протоколу про адміністративне правопорушення № 31/47/2020пр від 05.08.2020 вбачається, що ОСОБА_1 здійснив порушення законодавства про закупівлю, а саме, будучи членом тендерного комітету, не відхилив тендерні пропозиції, які підлягали відхиленню відповідно до закону, що відображено у висновку про результати моніторингу закупівлі, який оприлюднено в електронній системі закупівель 02.07.2020. У ході здійснення моніторингу процедури закупівлі у замовника встановлено, що ОСОБА_1 не відхилив тендерні пропозиції учасників ТОВ «П» та ФОП ОСОБА_2 за лотами 1 та 2 як такі, що не відповідали умовам тендерної документації в частині ненадання листів згоди працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, цим порушив вимоги пункту 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», тобто вчинив адміністративне правопорушення, передбачене частиною 3 статті 16414 КУпАП.

У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення не визнав. При цьому пояснив, що службовою особою Державної аудиторської служби України складено протокол без дотримання всіх вимог статті 256 КУпАП, оскільки він не є суб’єктом вчиненого адміністративного правопорушення і згідно з законом не може нести відповідальність.

Позиція суду

Суддя, вислухавши пояснення ОСОБА_1, дослідивши матеріали справи та надані письмові пояснення ОСОБА_1, за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин, вважає необхідним притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності виходячи з наступного.

Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» (прим. ред.: попередня редакція Закону) замовник відхиляє тендерну пропозицію, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.

Згідно з частиною 2 статті 38 Закону України «Про публічні закупівлі» (прим. ред.: попередня редакція Закону) за порушення вимог, установлених цим Законом в частині прийнятих рішень, вибору і застосування процедур закупівлі, відповідальність несуть члени тендерного комітету або уповноважена особа (особи) персонально.

Положеннями частини 3 статті 16414 КУпАП передбачена відповідальність, зокрема за невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до Закону.

Тобто в силу приписів та положень Закону України «Про публічні закупівлі» та Положення, а також відведеної функції ОСОБА_1 як головному експерту із закупівель замовник, всупереч вимогам пунктів 1, 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» (прим. ред.: попередня редакція Закону), не відхилив тендерні пропозиції учасників ТОВ «П» (лоти 1, 2, 3), ФОП ОСОБА_3, КСП «З» (лот 3) як таких, що не відповідали кваліфікаційним критеріям та умовам тендерної документації, та допустив до аукціону, у зв’язку з цим зазначене порушення зафіксовано службовою особою Державної аудиторської служби України у висновку про результати моніторингу закупівлі, який оприлюднено 02.07.2020 в електронній системі закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі».

Враховуючи те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується для виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, з метою дотримання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами, суддя приходить до висновку, що необхідною та достатньою мірою відповідальності, яка в повній мірі забезпечить запобігання вчинення нових правопорушень та повністю відповідатиме меті його застосування, слід застосувати адміністративне стягнення у вигляді штрафу, у межах санкції, передбаченого статтею 16414 КУпАП.

Визнати ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 3 статті 16414 КУпАП, та застосувати адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1 500 (однієї тисячі п’ятисот) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 25 500,00 (двадцять п’ять тисяч п’ятсот) грн.

Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, судовий збір в розмірі 420 (чотириста двадцять) грн 40 коп. на користь держави.

Відповідно до статті 308 КУпАП України в разі несплати штрафу у строк постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, а також витрати на облік вчиненого правопорушення.

Далеко не відходячи від тематики цієї статті радимо прочитати на порталі RADNUK.COM.UA статтю «Типові порушення відхилення тендерної пропозиції учасника. Зразок протоколу про відхилення».

Судова практика закупівель

Публікації з прикладами та аналізом наявних судових рішень щодо різноманітних актуальних питань сфери публічних закупівель