Приморський районний суд міста Одеси, справа № 522/22383/20 Постанова від 13.01.2021 року
Обставини справи
З протоколу про адміністративне правопорушення вбачається, що при проведенні планової ревізії фінансово-господарської діяльності замовник при проведенні переговорної процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015: 72250000-2 Послуги, пов`язані із системами та підтримкою за період з 02.02.2018 року по 31.07.2020 року, виявлено порушення законодавства про закупівлі, застосування переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом. Замовник на порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» застосував переговорну процедуру закупівлі без наявності одного з випадків, передбачених пунктом 2 частини 2 статті 40 Закону. Порушення задокументовано в акті від 26.11.2020 року № 04-11/52.
Відповідальним за встановлене порушення є член тендерного комітету замовника ОСОБА_1, який підписав протокол засідання тендерного комітету замовника від 12.05.2020 року.
В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, причин неявки суду не повідомив. В протоколі про адміністративне правопорушення зазначив, що з правопорушенням згоден.
При цьому суд враховує позицію Верховного Суду України, викладено в постанові у справі № 0870/8014/12 від 15.05.2019 року, згідно якої сторона, яка задіяна в ході судового розгляду зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватись належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
Позиція суду
Дослідивши матеріали адміністративної справи, судом встановлено наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 3 статті 16414 КУпАП.
Так, згідно частини 3 статті 16414 КУпАП придбання товарів, робіт і послуг до / без проведення процедур закупівель / спрощених закупівель відповідно до вимог закону; застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення); укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та / або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни; порушення строків оприлюднення тендерної документації – тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п`ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Враховуючи з наданих суду матеріалів характер вчиненого правопорушення, відомості про особу правопорушника, ступінь його вини, відсутності обставин, що обтяжують відповідальність, суд вважає достатнім накласти на правопорушника стягнення у вигляді штрафу в розмірі тисячу п`ятсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 25 500,00 грн.
Дізнайтеся про основні порушеннями, які допускають замовники під час проведення переговорної процедури закупівлі на прикладах висновків ДАСУ у безкоштовному вебінарі «Топ 8 помилок замовників під час проведення переговорної процедури закупівлі»
Передплачуйте портал RADNUK.COM.UA! Ми розкриємо для вас ще більше нюансів чинної редакції Закону про закупівлю та оприлюднимо корисні судові рішення! Оберіть для себе зручний тариф зі знижкою.