У цій статті ви безкоштовно отримаєте покрокову інструкцію щодо закупівлі доступу до порталу «Радник у сфері публічних закупівель» шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі Prozorro Market. Також наведемо корисні зразки документів щодо цього.
Предмет закупівлі та інші передумови ЗПП доступу до порталу Радник
Для інформації:
- порядок використання електронного каталогу для закупівлі доступу до порталу Радник буде повністю ідентичний (однаковий) для закупівель як допорогових (які здійснюються за пунктом 11 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України „Про публічні закупівлі“, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості), так і надпорогових (які здійснюються за пунктом 10 Особливостей);
- детальний алгоритм здійснення закупівлі шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі викладено в статті «Алгоритм закупівель із використанням електронного каталогу за Особливостями з 01.09.2023»;
- для зручності радимо замовникам завчасно підготувати робочий файл-чернетку, в якому буде попередньо підготовлена та збережена вся необхідна інформація для подальшого її перенесення в електронні поля;
- ця інструкція описує алгоритм здійснення закупівлі замовником через авторизований електронний майданчик https://zakupivli.pro/.
Крок 1. Визначення щодо назви предмета закупівлі та специфікації товару (профілю товару)
Передумовою проведення запиту пропозицій постачальників щодо будь-якого предмета закупівлі є детальний аналіз замовником специфікацій товарів та їхніх характеристик, які наявні в електронному каталозі Prozorro Market. Метою такого аналізу є вибір потрібної специфікації товару (так званого профілю товару), щодо якої надалі замовник буде оголошувати запит пропозицій постачальників.
Для пошуку в е-каталозі достатньо в пошуковому полі зазначити «Портал Радник», щоб ознайомитись із можливими варіантами.
Після чого вибрати передплату на портал Радник на необхідну кількість місяців та за необхідним тарифом, наприклад передплата на портал Радник за тарифом «Профі» на 12 місяців:
З детальною інформацією щодо варіантів передплати, тарифів тощо можна ознайомитись за посиланням тут.
Зверніть увагу! Для закупівлі доступу до порталу Радник в електронному каталозі встановлено код ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник — 48480000-6 Пакети програмного забезпечення для продажу та реалізації продукції і бізнес-аналітики.
Далі, щоб визначитись із назвою предмета закупівлі, потрібно проаналізувати назви та профілі товарів, зазначені в електронному каталозі.
Профіль із налаштуваннями
ПРОФІЛЬ ІЗ НАЛАШТУВАННЯМИ: цей профіль доречно вибрати, якщо вартість предмета закупівлі є меншою, ніж 500 тис. грн (тобто річна сума закупівель товарів замовника за кодом ДК 021:2015: 48480000-6 не перевищує 500 тис. грн).
У профілі з налаштуваннями предмет закупівлі можна вибрати серед таких варіантів:
- варіант № 1 «Пакети програмного забезпечення для бізнес-аналітики», у якому можна налаштувати параметри (зокрема, й бренд), і в результаті залишиться або тільки портал Радник, або й бренди інших компаній також.
Технічні характеристики профілю, які можна налаштувати:
- варіант № 2 «Пакети програмного забезпечення для бізнес-аналітики» — можна вибрати налаштування «Хочу саме цей товар», і система автоматично налаштує необхідні параметри:
Технічні характеристики профілю, які система налаштує автоматично:
Профіль без налаштувань (статичний профіль)
ПРОФІЛЬ БЕЗ НАЛАШТУВАНЬ (статичний профіль): цей профіль доречно вибрати, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 500 тис. грн (тобто річна сума закупівель товарів замовника за кодом ДК 021:2015: 48480000-6 дорівнює або перевищує 500 тис. грн).
У статичному профілі (без можливості налаштування) предмет закупівлі можна вибрати серед таких варіантів:
- варіант № 1 «BI-платформа для автоматизованого завантаження та обробки даних», у якому наявний і портал Радник, і пропозиції інших компаній також. Технічні характеристики профілю:
- варіант № 2 «Інформація для замовників та учасників публічних закупівель, 1 рік», у якому наявний тільки портал Радник. Технічні характеристики профілю:
Отже, щоб закупити доступ до порталу Радник у Prozorro Market, рекомендуємо:
- для замовників, у яких річна сума закупівель товарів за кодом ДК 021:2015: 48480000-6 не перевищує 500 тис. грн, вибирати профіль з налаштуваннями, варіант № 2 «Пакети програмного забезпечення для бізнес-аналітики» та власноруч налаштувати параметр «Бренд» — «Радник у сфері публічних закупівель» або ж скористатись функціоналом «Хочу саме цей товар»;
- для замовників, у яких річна сума закупівель товарів за кодом ДК 021:2015: 48480000-6 дорівнює або перевищує 500 тис. грн, вибирати статичний профіль, варіант № 2 «Інформація для замовників та учасників публічних закупівель, 1 рік».
Крок 2. Розроблення, затвердження річного плану закупівель (РП) та оприлюднення його в електронній системі закупівель
Тепер переходимо до оформлення річного плану закупівель. Для цього уповноважена особа розробляє та затверджує своїм протокольним рішенням річний план закупівель із зазначенням в полі «Вид/тип закупівлі» — «Запит пропозицій постачальників/запит (ціни) пропозицій».
Скористайтесь зразком протоколу від Радника.
Далі уповноважена особа повинна оприлюднити річний план закупівель в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня його затвердження.
Під час внесення інформації в електронні поля річного плану закупівель уповноважена особа зазначає, зокрема:
- тип процедури — «Запит ціни пропозицій»;
- конкретну назву предмета закупівлі (залежно від вибраного профілю товару в Прозорро Маркет) – «Пакети програмного забезпечення для бізнес-аналітики*» або «Інформація для замовників та учасників публічних закупівель, 1 рік*» (*зазначається замовником згідно з назвою вибраного профілю товару Prozorro Market);
- код за ДК 021:2015 — «48480000-6 Пакети програмного забезпечення для продажу та реалізації продукції і бізнес-аналітики»;
- очікувану вартість закупівлі — відповідно до тарифних планів порталу Радник:
Далі, після заповнення всіх інших електронних полів (КЕКВ, джерело фінансування тощо), замовник зберігає / опубліковує та підписує КЕП річний план закупівель.
Після того як річний план закупівель буде опублікований на вебпорталі уповноваженого органу (Prozorro), радимо в окремому робочому файлі-чернетці зберегти ідентифікатор цього плану (номер плану UA-P-20xx-xx-xx-xxxxxx-x), оскільки він знадобиться для подальшого оприлюднення інформації. Або ж відразу братися до оголошення ЗПП, скопіювавши цей ідентифікатор плану закупівель.
Крок 3. Формування запиту пропозицій постачальників у Prozorro Market
Далі замовник починає безпосереднє формування запиту пропозицій постачальників у Prozorro Market шляхом переходу в розділ «Prozorro Market» та вибору потрібного профілю товару (як описано в розділі Крок 1 цієї статті).
Замовник вибирає профіль товару, який відповідає його потребі, шляхом натискання кнопки «Почати створення ЗЦП». Потім із випадного списку можливих профілів потрібно вибрати відповідний товар (у цьому прикладі вибрано профіль з налаштуваннями — «Пакети програмного забезпечення для бізнес-аналітики»):
Потім потрібно натиснути кнопку «В кошик для запиту ціни», перейти в кошик та натиснути «Оголосити запит ціни»:
Крок 4. Оприлюднення запиту пропозицій постачальників у Prozorro Market
На цьому етапі змовник заповнює електронні поля, подібні до оголошення процедури закупівлі, у які вноситься вся необхідна інформація (досить зручно буде мати завчасно підготовлений робочий файл-чернетку, в якому вже буде наявна вся інформація, яку можна буде просто скопіювати та вставити у відповідні електронні поля), зокрема:
- ідентифікатор плану закупівлі — потрібно вставити номер плану (у форматі UA-P-20xx-xx-xx-xxxxxx-x);
- узагальнена назва закупівлі — за замовчуванням буде зазначена назва вибраного профілю товару (радимо упевнитись, що вона зазначена так само, як і в річному плані закупівель замовника, а у разі невідповідності потрібно відкоригувати цю інформацію);
- умови постачання та інші примітки — в цьому полі також за замовчуванням зазначається назва профілю товару, але цей текст радимо видалити та зазначити додаткову інформацію (на розсуд замовника) або залишити поле пустим;
- очікувана вартість закупівлі — зазначається замовником відповідно до тарифних планів порталу Радник;
- прийом пропозицій до — встановлюється замовником та не може бути меншим, ніж два робочі дні з дня оприлюднення замовником запиту пропозицій постачальників в електронній системі закупівель;
- умови оплати — зазначається замовником відповідно до проєкту договору;
- інформація щодо товару, його кількості, строку та місця поставки — заповнюється замовником, окрім конкретної назви товару та одиниці виміру, оскільки ці поля встановлюються електронною системою та не підлягають редагуванню:
- проєкт договору з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов — обов’язково завантажується замовником шляхом натискання кнопки «Завантажити документ»;
- збереження та підписання КЕП запиту пропозицій постачальників;
- можливо, ви отримаєте службове повідомлення від майданчика, що «вид предмета закупівлі не відповідає коду CPV», проте це не є підставою для внесення будь-яких змін, а є суто технічним сповіщенням;
- очікування публікації, яке займає декілька секунд, — на цьому етапі запит пропозицій постачальників спочатку буде в статусі «Чернетка (публікація)», а потім зміниться на статус «Прийом пропозицій», що означатиме, що запит пропозицій постачальників оголошено.
Крок 5. Оцінка пропозицій постачальників (кваліфікація учасників), укладення договору з переможцем відбору, звіт за результатами проведеного відбору
Після завершення кінцевого строку для подання постачальниками цін пропозицій закупівля переходить на стадію «Кваліфікація учасників», на якій замовник вже може побачити перелік отриманих пропозицій та підтвердити найвигіднішу пропозицію, натиснувши кнопку «Підтвердити», або ж відхилити її у разі наявності відповідної підстави шляхом натискання кнопки «Дискваліфікувати». Після натискання кнопки «Підтвердити» замовник натискає «Перейти до підписання договору»:
З цього моменту починається відлік строку на укладення договору з переможцем відбору (не пізніше ніж через п’ять календарних днів з дня визначення електронною системою закупівель постачальника переможцем відбору, у разі обґрунтованої потреби строк для укладення договору може бути продовжений до 10 календарних днів).
Після укладення договору з переможцем відбору замовник оприлюднює сканкопію оригіналу договору у форматі *pdf, а також заповнює інформацію про договір у відповідних електронних полях:
Оприлюднення договору завершується шляхом накладення КЕП замовником, після чого закупівля перейде у статус «Завершено».
У пункті 68 постанови Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу» встановлено, що за результатами проведеного відбору постачальника через електронний каталог замовник оприлюднює звіт про договір, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Фактично ж зазначений звіт формується електронною системою автоматично, після того як закупівля набуває статусу «Завершено» (замовник може зберегти чи роздрукувати такий звіт зі сторінки своєї закупівлі на вебпорталі уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua/):
Бажаємо вам легких та успішних закупівель! Ще більше тонкощів застосування електронного каталогу після змін до законодавства ви завжди знайдете в електронній книзі «Прозорро Маркет з прикладами документів»: