Законотворці планують встановити відповідальність, якщо замовники не враховуватимуть локалізацію під час здійснення закупівель

Ганна Довгая
1117
24 Травня 2023
Законотворці планують встановити відповідальність, якщо замовники не враховуватимуть локалізацію під час здійснення закупівель
1117
24 Травня 2023

23.05.2023 Комітету ВРУ надано для ознайомлення проєкт Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за порушення вимог законодавства щодо неврахування ступеня локалізації виробництва під час здійснення закупівель № 9313 від 22.05.2023 (Законопроєкт щодо відповідальності).

Законопроєкт щодо відповідальності передбачає, що:

  1. невстановлення у тендерній документації вимог відповідно до законодавства щодо ступеня локалізації виробництва товарів тягне за собою адміністративне стягнення згідно зі статтею 164-14 КУпАП у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1 700 грн) на службових (посадових), уповноважених осіб замовника; 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3 400 грн) за ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне із цих правопорушень;
  2. придбання товарів без врахування встановлених законодавством вимог щодо ступеня локалізації виробництва тягне за собою адміністративне стягнення згідно зі статтею 164-14 КУпАП у розмірі 1 500 – 3 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (25 500 – 51 000 грн) на службових (посадових), уповноважених осіб замовника; 3 000 – 5 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (51 000 – 85 000 грн) за ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне із цих правопорушень.

Вдосконалення механізму публічних закупівель товарів з локалізацією виробництва

У Верховній Раді зареєстровано проєкт Закону про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо вдосконалення механізму публічних закупівель товарів з локалізацією виробництва в Україні № 9312 від 22.05.2023, яким пропонується:

  1. доповнити принципи публічних закупівель таким: «захист національних економічних інтересів»;
  2. додати до функцій Уповноваженого органу таке: 3) підготовка та подання не пізніше 1 квітня року, наступного за звітним бюджетним роком, до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Рахункової палати щорічного звіту, що містить аналіз функціонування системи публічних закупівель (щодо кількісних і вартісних показників закупівель у розрізі процедур і предметів закупівель, рівня конкуренції, кількості скарг, дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва), та узагальнену інформацію про результати здійснення контролю у сфері закупівель;
  3. пункт 16 Закону України «Про публічні закупівлі» доповнити частиною 6: «Під час проведення закупівлі товарів учасники зобов’язані надати підтвердження країни походження товарів та / або ступіть локалізації виробництва. Країна походження товарів заявляється шляхом зазначення її назви та відомостей про документи, що підтверджують походження товару у листі».

Редакція порталу «Радник» обов’язково вас повідомить, якщо ці зміни набудуть чинності, тому, щоб нічого не пропустити, доєднуйтесь до наших соцмереж!

Читайте також:

Проєкти НПА

Саме тут закупівельна спільнота дізнається про зміни в нормативно-правових актах, які стосуються публічних закупівель та які плануються до затвердження Урядом.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО