Аналізуємо проєкт змін до Порядку формування та використання електронного каталогу

Ганна Довгая
4857
9 Червня 2025
Аналізуємо проєкт змін до Порядку формування та використання електронного каталогу
4857
9 Червня 2025

05.06.2025 Департамент сфери публічних закупівель та конкурентної політики Мінекономіки оприлюднив черговий проєкт змін до закупівельного законодавства, а саме до постанови Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу». І ні, це не зміни про застосування ПДВ в закупівлях, адже про це ми розповіли в статті «Огляд змін до постанов № 1178 і № 822: готуймося до змін уже!». Ці зміни торкнулись кваліфікації постачальників в електронному каталозі, а також ряду питань, що потребують вашої уваги.

Коротка порівняльна таблиця змін до Постанови № 822

Зміст положення акта законодавства

Зміст відповідного положення проєкту акта

2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:

переможець відбору — постачальник, пропозиція якого визначена економічно вигідною за результатами здійсненого замовником запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі;

2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:

переможець відбору — постачальник, пропозиція якого визначена економічно вигідною за результатами здійсненого замовником запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі та якому повідомлено про намір укласти договір;

16. Адміністратор здійснює формування та супроводження електронного каталогу шляхом створення в ньому категорій та специфікацій товару, а також організовує та проводить відбір учасників до електронного каталогу шляхом їх кваліфікації (далі — кваліфікація до електронного каталогу).

 

Абзац відсутній

 

16. Адміністратор здійснює формування та супроводження електронного каталогу шляхом створення в ньому категорій та специфікацій товару, а також організовує та проводить відбір учасників до електронного каталогу шляхом їх кваліфікації (далі — кваліфікація до електронного каталогу).

 

Кваліфікація учасників до електронного каталогу відбувається з дотриманням положень, визначених статтею 5 Закону.

 

38. Адміністратор, який здійснив кваліфікацію постачальника до електронного каталогу, має право виключити такого постачальника з переліку кваліфікованих постачальників та електронного каталогу:

2) у разі закінчення строку дії ліцензії, документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу та ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, з дня оприлюднення адміністратором рішення про виключення з переліку кваліфікованих постачальників на веб-порталі Уповноваженого органу. Рішення про виключення з переліку кваліфікованих постачальників приймається протягом трьох робочих днів з дня, коли адміністратору стало відомо про закінчення строку дії ліцензії, документа дозвільного характеру;

 

4) у разі виявлення, що постачальник на момент його перевірки підпадає під підстави, визначені в пункті 40 цього Порядку.

 

Абзац відсутній

 

38. Адміністратор, який здійснив кваліфікацію постачальника до електронного каталогу, має право виключити такого постачальника з переліку кваліфікованих постачальників та електронного каталогу:

2) у разі закінчення строку дії ліцензії, документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу та ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, з дня оприлюднення адміністратором рішення про виключення постачальника з переліку кваліфікованих постачальників та електронного каталогу на веб-порталі Уповноваженого органу. Рішення про виключення постачальника з переліку кваліфікованих постачальників та електронного каталогу приймається протягом трьох робочих днів з дня, коли адміністратору стало відомо про закінчення строку дії ліцензії, документа дозвільного характеру;

 

4) у разі виявлення, що постачальник на момент його перевірки підпадає під підстави, визначені в пункті 40 цього Порядку.

 

У разі прийняття адміністратором рішень про наявність у постачальника трьох випадків порушень, передбачених підпунктом 3 пункту 49 цього Порядку, що встановлені за результатом розгляду звернень з інформацією про порушення постачальника не менше ніж від трьох замовників та вчинені протягом строку дії оголошення про проведення кваліфікації до електронного каталогу, адміністратор, який оприлюднив таке оголошення, виключає такого постачальника з переліку кваліфікованих постачальників та електронного каталогу.

40. Адміністратор відхиляє заявку учасника у разі, коли:

 

13) учасник є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі — активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА;

 

 

 

Абзац відсутній

40. Адміністратор відхиляє заявку учасника у разі, коли:

 

13) учасник є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі — активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА;

 

15) заявка подана до спливу 120 календарних днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу рішення про виключення постачальника з переліку кваліфікованих постачальників та електронного каталогу відповідно до абзацу шостого пункту 38 цього Порядку.

41. Учасник може повторно подати заявку відповідно до вимог цього Порядку у разі, коли його заявка була відхилена адміністратором.

 

Абзац відсутній

41. Учасник може повторно подати заявку відповідно до вимог цього Порядку у разі, коли його заявка була відхилена адміністратором.

 

У випадку виключення адміністратором  постачальника з переліку кваліфікованих постачальників та електронного каталогу відповідно до  абзацу шостого пункту 38 цього Порядку, учасник має право повторно подати заявку відповідно до вимог цього Порядку після спливу 120 календарних днів з дня оприлюднення адміністратором на веб-порталі Уповноваженого органу рішення про виключення постачальника з переліку кваліфікованих постачальників та електронного каталогу.

49. У разі непідписання постачальником договору на умовах, зазначених замовником в запиті пропозицій постачальників, замовник може подати звернення з інформацією про таке порушення через електронну систему закупівель до адміністратора.

 

Абзац відсутній

 

 

 

 

 

 

Абзац відсутній

 

 

 

 

 

 

 

Абзац відсутній

 

 

 

 

 

 

Абзац відсутній

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Абзац відсутній

 

 

Адміністратор розглядає звернення з інформацією про порушення протягом 10 робочих днів з дня отримання такого звернення.

 

Усі звернення оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу.

49. Замовник може подати адміністратору, який здійснив кваліфікацію постачальника до електронного каталогу, звернення про порушення такого постачальника, якщо постачальник:

 

1) не підписав договір на умовах, визначених замовником у запиті пропозицій постачальників шляхом заповнення електронних форм із окремими полями та  у проекті договору, що є складовою частиною запиту пропозицій постачальників,  та/або не надав забезпечення виконання договору у строк, визначений пунктом 66 цього Порядку;

 

2) письмово відмовився від укладення договору на умовах, визначених замовником у запиті пропозицій постачальників шляхом заповнення електронних форм із окремими полями та у проекті договору, що є складовою частиною запиту пропозицій постачальників, після спливу трьох календарних днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір;

 

3) не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором, із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору, що підтверджується рішенням суду, що набрало законної сили.

 

Звернення про порушення постачальника подається замовником в електронній формі шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаженням необхідних документів, що підтверджують наявність такого порушення, в електронній системі закупівель. У день подання такого звернення електронна система закупівель автоматично надсилає повідомлення адміністратору, який здійснив кваліфікацію постачальника до електронного каталогу, та постачальнику, щодо якого подано звернення про порушення.

 

Постачальник має право подати через електронну систему закупівель документи, що спростовують інформацію щодо наявності порушення, протягом 3 робочих днів з дня отримання в електронній системі закупівель повідомлення про подання щодо нього звернення про порушення.

 

Адміністратор розглядає звернення з інформацією про порушення протягом 10 робочих днів з дня отримання такого звернення.

 

Усі звернення про порушення постачальника, документи до них та документи постачальника, що спростовують інформацію щодо наявності порушення, автоматично оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу.

 

51. За результатом розгляду звернення з інформацією про порушення адміністратор приймає рішення щодо наявності чи відсутності порушення з боку постачальника.

 

Адміністратор повідомляє замовнику та постачальнику про результати розгляду звернення через електронну систему закупівель.

 

51. За результатом розгляду звернення про порушення постачальника, поданого  відповідно до пункту 49 цього Порядку, адміністратор приймає рішення про наявність порушення постачальника або відмову в задоволенні такого звернення.

 

Адміністратор приймає рішення про відмову в задоволенні звернення про порушення постачальника у випадку, якщо таке звернення подане з порушенням вимог, визначених у пункті 49 цього Порядку, та/або у разі отримання інформації про невідповідність інформації в такому зверненні та/або документах, що подані разом з ним, про що адміністратор зазначає у рішенні про відмову в задоволенні звернення про порушення постачальника.

 

Адміністратор протягом п’яти робочих днів з дня прийняття рішення про наявність порушення постачальника або відмову в задоволенні звернення з інформацією про порушення постачальника надсилає замовнику та постачальнику відповідне рішення через електронну систему закупівель і оприлюднює його на веб-порталі Уповноваженого органу.

52. У разі наявності у постачальника трьох випадків порушень протягом одного календарного місяця або п’яти випадків порушень протягом трьох календарних місяців можливість подавати таким постачальником пропозиції на запити замовників блокується адміністратором в електронному каталозі на 90 календарних днів з дня оприлюднення адміністратором рішення на веб-порталі Уповноваженого органу.

 

 

Після закінчення строку, визначеного абзацом першим цього пункту, можливість подавати постачальником пропозиції на запити замовників поновлюється автоматично.

52. У разі наявності у постачальника трьох випадків порушень, передбачених підпунктами 1-2 пункту 49 цього Порядку, протягом одного календарного місяця або п’яти випадків таких порушень протягом трьох календарних місяців, можливість подавати таким постачальником пропозиції на запити замовників блокується адміністратором в електронному каталозі на 90 календарних днів з дня оприлюднення адміністратором останнього рішення про порушення постачальника на веб-порталі Уповноваженого органу.

 

Після закінчення строку, визначеного абзацом першим цього пункту, можливість подавати постачальником пропозиції на запити замовників поновлюється автоматично.

57. Замовник оголошує запит пропозицій постачальників в електронному каталозі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про найменування, очікувану вартість, кількість, строк, місце поставки товару, умови його оплати та кінцевий строк подання постачальником ціни пропозиції (строк для подання постачальником ціни пропозиції не може бути меншим, ніж два робочих дні з дня оприлюднення замовником запиту пропозицій постачальників в електронній системі закупівель).

 

У запиті пропозицій постачальників щодо закупівлі товару замовник може визначити виключно інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення в межах специфікації товару, визначеної адміністратором. Запит пропозицій постачальників не повинен містити вимог до постачальника та інших документів, які не передбачені цим Порядком.

 

Запит пропозицій постачальників повинен містити проект договору з обов’язковим зазначенням підстав та у разі потреби із зазначенням порядку змін його умов. Проект договору не повинен містити характеристики товару, що не визначені запитом пропозицій постачальників з урахуванням положень абзацу другого цього пункту.

 

Умови ведення мисливського господарства визначаються у договорі, який укладається між центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, і користувачами мисливських угідь.

 

Форма договору встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.

 

Електронною системою закупівель автоматично через електронний каталог надсилається постачальникам, кваліфікованим до відповідної категорії, повідомлення про запит пропозицій постачальників в момент оприлюднення запиту пропозицій постачальників в електронній системі закупівель.

 

Центральний орган виконавчої влади, до сфери управління якого належить адміністратор, може затверджувати примірні договори щодо закупівлі визначених категорій товарів.

 

 

57. Замовник оголошує запит пропозицій постачальників в електронному каталозі через електронну систему закупівель  шляхом заповнення електронних форм із окремими полями, де зазначається виключно інформація про найменування, очікувану вартість предмета закупівлі без урахування податку на додану вартість, кількість, строк, умови, місце поставки товару, умови його оплати та кінцевий строк подання постачальником ціни пропозиції (строк для подання постачальником ціни пропозиції не може бути меншим ніж два робочі дні з дня оприлюднення замовником запиту пропозицій постачальників в електронній системі закупівель), характеристики товару та їх допустимі значення в межах специфікації товару, визначеної адміністратором для відповідної категорії товарів, розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати), а також вимога, що країною-походження товару не може бути Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран.

 

Запит пропозицій постачальників повинен містити проект договору з обов’язковим зазначенням підстав та, у разі потреби, із зазначенням порядку зміни його умов.

 

Якщо відповідно до законодавства затверджено обов’язкову для застосування форму договору для окремих товарів, і адміністратор розмістив таку форму договору разом з оголошенням про проведення кваліфікації до електронного каталогу в електронній системі закупівель, то під час оголошення запиту пропозицій постачальників замовник зобов’язаний використовувати таку форму договору, розміщену в електронній системі закупівель.

 

Якщо законодавством не передбачено обов’язкову для застосування форму договору для окремих товарів, однак адміністратор розмістив форму договору разом з оголошенням про проведення кваліфікації до електронного каталогу в електронній системі закупівель, то під час оголошення запиту пропозицій постачальників замовник має право використовувати таку форму договору, розміщену в електронній системі закупівель, або додати до запиту пропозицій постачальників інший проект договору.

 

У випадку, передбаченому абзацом третім цього пункту, або якщо замовник відповідно до абзацу четвертого цього пункту прийняв рішення використовувати форму договору, розміщену в електронній системі закупівель, такий замовник не завантажує до запиту пропозицій постачальників проект договору та використовує форму договору, запропоновану електронною системою закупівель.

 

Проект договору, що є складовою частиною запиту пропозицій постачальників, не повинен суперечити інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель шляхом заповнення відповідних електронних форм із окремими полями, та може містити інші умови, які передбачені законодавством для такого договору та які замовник вважає необхідними для виконання такого договору під час строку його дії.

 

У разі, коли замовником використовується форма договору, що була оприлюднена адміністратором разом з оголошенням про проведення кваліфікації до електронного каталогу в електронній системі закупівель, такий договір укладається у формі електронного документу на підставі дій осіб, уповноважених замовником та постачальником, щодо конкретизації його умов та з накладанням електронних підписів відповідно до Закону України “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”.

 

Запит пропозицій постачальників не повинен містити вимог до постачальника, переможця відбору, інших документів, які не передбачені цим Порядком, а також вимог, що обмежують нижню межу ціни пропозиції постачальника.

 

Електронною системою закупівель автоматично через електронний каталог надсилається постачальникам, кваліфікованим до відповідної категорії, повідомлення про запит пропозицій постачальників у момент оприлюднення запиту пропозицій постачальників в електронній системі закупівель.

 

Закупівля із застосуванням електронного каталогу відбувається з дотриманням положень, визначених статтею 5 Закону.

58. Постачальник через електронний каталог подає пропозицію відповідно до вимог, установлених замовником у запиті пропозицій постачальників в електронній системі закупівель.

 

На запит пропозицій постачальників, оприлюднений замовником в електронній системі закупівель, постачальник має право подати тільки одну пропозицію.

 

Подання пропозиції постачальником вважається підтвердженням наміру укласти договір.

 

 

Постачальник у відповідь на запит пропозицій постачальників від замовника не може подати пропозицію, товар в якій не відповідає специфікації товару, що зазначена в такому запиті.

 

Електронною системою закупівель після закінчення строку для подання пропозицій постачальників, визначеного замовником в запиті пропозицій постачальників, розкривається вся інформація, зазначена в пропозиції.

58. Постачальник через електронний каталог подає пропозицію відповідно до вимог, установлених замовником у запиті пропозицій постачальників в електронній системі закупівель.

 

На запит пропозицій постачальників, оприлюднений замовником в електронній системі закупівель, постачальник має право подати тільки одну пропозицію.

 

Подання пропозиції постачальником вважається підтвердженням того, що його товар відповідає вимогам, визначеним замовником в запиті пропозицій постачальників.

 

Постачальник у відповідь на запит пропозицій постачальників від замовника не може подати пропозицію, товар в якій не відповідає специфікації товару, що зазначена в такому запиті.

 

Електронною системою закупівель після закінчення строку для подання пропозицій постачальників, визначеного замовником в запиті пропозицій постачальників, розкривається вся інформація, зазначена в пропозиції.

 

61. Оцінка пропозицій постачальників проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі інформації, зазначеної замовником в запиті пропозицій.

 

У разі подання постачальниками пропозицій з однаковим значенням ціни економічно вигідною визначається пропозиція, яка була подана раніше ніж інша пропозиція (інші пропозиції) з аналогічним значенням ціни.

 

Постачальник, пропозиція якого за результатами оцінки електронною системою закупівель визначена економічно вигідною, визначається переможцем відбору.

 

61. Оцінка пропозицій постачальників проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі інформації, зазначеної замовником в запиті пропозицій.

 

У разі подання постачальниками пропозицій з однаковим значенням ціни економічно вигідною визначається пропозиція, яка була подана раніше ніж інша пропозиція (інші пропозиції) з аналогічним значенням ціни.

 

Абзац виключається

 

62. Замовнику, переможцю відбору та іншим постачальникам електронною системою закупівель у день визначення постачальника переможцем відбору надсилається повідомлення про визначення переможця відбору із зазначенням його найменування та місцезнаходження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

62. Після оцінки пропозицій постачальників замовник розглядає на відповідність вимогам, зазначеним в запиті  пропозицій постачальників, пропозицію постачальника, яка визначена економічно вигідною.

Строк розгляду пропозиції постачальника, що за результатами оцінки визначена економічно вигідною, не повинен перевищувати двох робочих днів з дня визначення економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до п’яти робочих днів. У разі продовження строку розгляду пропозиції постачальника, що за результатами оцінки визначена економічно вигідною, замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.

У разі відхилення пропозиції постачальника, що за результатами оцінки визначена економічно вигідною, з підстав, визначених цим пунктом, замовник розглядає наступну економічно вигідну пропозицію, визначену відповідно до пункту 61 цього Порядку, у порядку та строки, визначені цим пунктом.

Замовник відхиляє пропозицію, що за результатами оцінки визначена економічно вигідною, якщо постачальник:

1) пропонує товар походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран;

2) подав дві або більше пропозиції.

Замовник має право відхилити пропозицію, що за результатами оцінки визначена економічно вигідною, якщо постачальник не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору, що підтверджується рішенням суду.

За результатами оцінки електронною системою закупівель та розгляду пропозиції постачальника замовник визначає переможця відбору та приймає згідно з цим пунктом рішення про намір укласти договір, яке оформлюється протоколом. Протокол автоматично формується та оприлюднюється електронною системою закупівель на підставі дії (дій) уповноваженої замовником особи в електронній системі закупівель після накладання нею електронного підпису відповідно до Закону України “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги” і не потребує формування окремого протоколу в паперовій формі.

Повідомлення про намір укласти договір автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дня оприлюднення протоколу в електронній системі закупівель.

Повідомлення про намір укласти договір повинно містити таку інформацію:

1) найменування, у тому числі скорочене (за наявності), місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, його категорія;

2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі (за наявності);

4) кількість/обсяг, місце та строк поставки товару (товарів);

5) найменування, у тому числі скорочене (за наявності), (для юридичної особи) або прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) переможця відбору;

6) ціна пропозиції.

Повідомлення про намір укласти договір може містити іншу інформацію.

Переможцю відбору та іншим постачальникам електронною системою закупівель автоматично у день визначення переможця відбору направляється інформація про переможця відбору із зазначенням його найменування, у тому числі скороченого (за наявності), та місцезнаходження (для юридичної особи) або прізвища, ім’я, по батькові (за наявності) та місця проживання (для фізичної особи).

63. Запит пропозицій постачальників вважається таким, що не відбувся, якщо не було подано жодної ціни пропозиції або замовником усі подані пропозиції постачальників були відхилені з підстав, визначених пунктом 64 цього Порядку.

63. Запит пропозицій постачальників вважається таким, що не відбувся, якщо не було подано жодної пропозиції або замовником усі подані пропозиції постачальників/переможців відбору були відхилені з підстав, визначених пунктами 62, 64 цього Порядку.

64. Замовник відхиляє пропозицію переможця відбору, якщо постачальник:

 

1) не підписав договір у строк, визначений абзацом першим пункту 66 цього Порядку;

 

2) письмово відмовився від укладення договору на умовах, визначених замовником у запиті пропозицій постачальників, зокрема у проекті договору, що є складовою частиною запиту пропозицій постачальників;

 

3) пропонує товар походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь.

 

У разі відхилення пропозиції переможця відбору замовник обов’язково зазначає причину такого відхилення.

 

У разі відхилення пропозиції переможця відбору замовник оприлюднює таке рішення в електронній системі закупівель протягом одного робочого дня з дня його прийняття.

 

У разі відхилення замовником пропозиції переможця відбору з підстав, визначених цим пунктом, електронна система закупівель визначає переможцем відбору постачальника, пропозиція якого є наступною економічно вигідною.

64. Замовник відхиляє пропозицію переможця відбору, якщо постачальник:

 

1) не підписав договір, на умовах, визначених замовником у запиті пропозицій постачальників шляхом заповнення електронних форм із окремими полями та у проекті договору, що є складовою частиною запиту пропозицій постачальників;

 

2) не надав забезпечення виконання умов договору у строк, визначений пунктом 66 цього Порядку;

 

3) письмово відмовився від укладення договору на умовах, визначених замовником у запиті пропозицій постачальників шляхом заповнення електронних форм із окремими полями та у проекті договору, що є складовою частиною запиту пропозицій постачальників.

 

У разі відхилення пропозиції переможця відбору замовник оприлюднює таке рішення із зазначенням причин такого відхилення в електронній системі закупівель протягом одного робочого дня з дня його прийняття.

 

У разі відхилення пропозиції переможця відбору з підстав, визначених цим пунктом, замовник розглядає наступну економічно вигідну пропозицію, визначену відповідно до пункту 61 цього Порядку, у порядку та строки, визначені пунктом 62 цього Порядку.

65. Замовник може відмінити запит пропозицій постачальників до укладення договору у разі:

 

1) відсутності подальшої потреби в закупівлі;

 

2) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі;

 

3) якщо здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.

 

Абзац відсутній

 

 

 

 

 

 

У разі відміни запиту пропозицій постачальників замовник обов’язково зазначає причину такої відміни.

 

У разі відміни запиту пропозицій постачальників замовник оприлюднює таке рішення в електронній системі закупівель протягом одного робочого дня з дня його прийняття.

65. Замовник може відмінити запит пропозицій постачальників до укладення договору у разі:

 

1) відсутності подальшої потреби в закупівлі;

 

2) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі;

 

3) якщо здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;

 

4) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Цей підпункт може бути застосований замовником виключно до закінчення строку для подання пропозицій постачальників, визначеного замовником в запиті пропозицій постачальників.

 

У разі відміни запиту пропозицій постачальників замовник обов’язково зазначає причину такої відміни.

 

У разі відміни запиту пропозицій постачальників замовник оприлюднює таке рішення в електронній системі закупівель протягом одного робочого дня з дня його прийняття.

66. Замовник укладає договір з переможцем відбору не пізніше ніж через п’ять календарних днів з дня визначення електронною системою закупівель постачальника переможцем відбору. У разі обґрунтованої потреби строк для укладення договору може бути продовжений до 10 календарних днів.

 

Договір між замовником та переможцем відбору укладається відповідно до вимог законодавства.

 

Умови договору не можуть відрізнятися від умов, визначених замовником у запиті пропозицій постачальників, зокрема у проекті договору, що є складовою частиною запиту пропозицій постачальників, та/або пропозиції переможця відбору, крім випадку зменшення ціни договору без зміни обсягу.

 

 

 

 

 

 

 

 

66. Замовник укладає договір з переможцем відбору не пізніше ніж через п’ять календарних днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір. У разі обґрунтованої потреби строк для укладення договору може бути продовжений до 10 календарних днів.

 

Договір між замовником та переможцем відбору укладається відповідно до вимог законодавства.

 

Сума договору може враховувати податок на додану вартість, що нараховується відповідно до вимог законодавства України.

 

Умови договору не можуть відрізнятися від умов, визначених замовником у запиті пропозицій постачальників шляхом заповнення електронних форм із окремими полями та у проекті договору, що є складовою частиною запиту пропозицій постачальників, та/або пропозиції переможця відбору, крім випадку зменшення ціни договору без зміни обсягу або перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки, або приведення у відповідність умов договору до умов, визначених у запиті пропозицій постачальників шляхом заповнення електронних форм із окремими полями в електронній системі закупівель, якщо такі умови відрізняються у проекті договору.

 

Договір може містити вимоги про забезпечення його виконання.

 

Замовник має право вимагати від переможця відбору внесення ним не пізніше дати укладення договору забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено в запиті пропозицій постачальників. В такому випадку замовник зобов’язаний вказати дані, що необхідні для виконання обов’язку з забезпечення виконання договору переможцем відбору.

 

Замовник повертає забезпечення виконання договору:

 

після виконання переможцем відбору договору;

 

за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів запиту пропозицій постачальників недійсними або договору нікчемним;

 

згідно з умовами, зазначеними в договорі, але не пізніше ніж протягом п’яти календарних днів з дня настання зазначених обставин.

 

Розмір забезпечення виконання договору не може перевищувати 5 відсотків вартості договору.

 

Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору, якщо вони не повертаються переможцю відбору у випадках, визначених цим Порядком, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти – перераховуються на рахунок таких замовників.

Тож, змін буде чимало. З повним текстом змін ви можете ознайомитись на сайті Мінекономіки. Також як підсумки виокремимо деякі зміни, які нас невдовзі очікують:

  • планують внести зміни в порядок кваліфікації постачальників в е-каталозі Прозорро Маркет;
  • планують надати більш дієвий механізм дій замовника у разі зловживань з боку постачальників в е-каталозі. У разі наявності в постачальника трьох випадків порушень, передбачених підпунктами 1-2 пункту 49 цього Порядку, протягом одного календарного місяця або п’яти випадків таких порушень протягом трьох календарних місяців можливість подавати таким постачальником пропозиції на запити замовників будуть блокуватися адміністратором в електронному каталозі на 90 календарних днів. Після закінчення такого строку можливість подавати постачальником пропозиції на запити замовників буде поновлюватись автоматично;
  • у текст постанови № 822 планують додати умови щодо забезпечення виконання договору;
  • хочуть надати право замовникам відмінити ЗПП у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Але така підстава може бути застосована виключно до закінчення строку для подання пропозицій постачальників;
  • планують встановити, що строк розгляду пропозиції постачальника, що за результатами оцінки визначена економічно вигідною, не повинен перевищувати двох робочих днів з дня визначення економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до п’яти робочих днів. У разі продовження строку розгляду пропозиції постачальника, що за результатами оцінки визначена економічно вигідною, замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. При цьому замовник відхилятиме пропозицію, якщо постачальник: 1) пропонує товар походженням з Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран; 2) подав дві або більше пропозиції; 
  • також замовник матиме право відхилити пропозицію, що за результатами оцінки визначена економічно вигідною, якщо постачальник не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору, що підтверджується рішенням суду.

Слідкуйте за оновленнями на порталі, адже про усі зміни ми вас обовʼязково повідомимо! Нагадуємо, що кожній уповноваженій особі може стати у пригоді е-книга «Прозорро Маркет з прикладами документів»:

Проєкти НПА

Саме тут закупівельна спільнота дізнається про зміни в нормативно-правових актах, які стосуються публічних закупівель та які плануються до затвердження Урядом.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО