Про встановлення обмежувального строку роботи працівників в учасника

Юрій Шаповал
359
24 Травня 2018
Про встановлення обмежувального строку роботи працівників в учасника
359
24 Травня 2018

Рішення № 2157-р/пк-пз від 12.03.2018. Оголошення № UA-2018-02-07-001536-а

Зміст порушення

Скаржник стверджує, що відповідно до підпункту ІІ пункту 5 розділу ІІІ документації для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник надає інформацію у формі таблиці про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за участі яких буде здійснюватись обіг предмета закупівлі, а саме: про наявність водіїв, експедиторів транспортних та вантажників. Названі учасником працівники повинні мати стаж роботи за вказаними спеціальностями (професіями): водії, експедитори транспортні, вантажники — не менше трьох місяців на останньому місці роботи. Скаржник стверджує, що на сьогодні не має зазначених працівників у своєму штаті. У випадку найняття на роботу вантажників, експедиторів та водіїв у даний час вони не матимуть часу роботи безпосередньо у скаржника (на останньому місці роботи) протягом останніх трьох місяців. При проведенні переговорів із запланованою організацією перевізник з’ясував, що задіяні в нього працівники працюють 1,5–2 місяці, що також не відповідатиме вимогам замовника. Скаржник зазначає, що цим обмежено його право на участь у процедурі закупівлі, зважаючи на те, що залучення працівників, які працюють менше трьох місяців на останньому місці роботи, є підставою для відхилення тендерної пропозиції. Навіть якщо ці працівники працювали на попередньому місці роками, виконуючи функції вантажника, перевізника, експедитора, та відсутність стажу роботи з виконання функцій зазначених працівників на останньому місці стане підставою для відхилення тендерної пропозиції скаржника.

За твердженням скаржника, у документації не обґрунтовано застосування даних обмежувальних строків. До того ж виконання функцій вантажника і експедитора з поставки передбаченого предмета закупівлі не може бути обмежено певними строками, бо їх виконання не потребує довгострокових навичок. Функції водія також можуть виконувати будь-які особи, які мають відповідне посвідчення, оскільки їх можливість виконувати ці функції визначена уповноваженими органами. До того ж заплановані до поставки товару водії мають значний водійський стаж, проте вони працюють на останньому місці менше трьох місяців

Позиція органу оскарження

Замовник не довів та документально не підтвердив необхідності встановлення вимоги щодо обов’язковості надання документального підтвердження, що працівники повинні мати стаж роботи за вказаними спеціальностями (професіями): водії, експедитори транспортні, вантажники — не менше трьох місяців на останньому місці роботи.

Встановлення зазначеної вимоги документації обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі лише тими, що мають працівників, у яких стаж роботи за вказаними спеціальностями складає не менше трьох місяців на останньому місці роботи(що є дискримінаційним стосовно інших потенційних учасників, зокрема скаржника).

Дії замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують принцип здійснення закупівель — недискримінацію учасників (у тому числі скаржника) та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Зважаючи на наведене, замовник повинен усунути наведені вище невідповідності, внісши відповідні зміни до документації

Практика оскарження закупівель

Публікації щодо результатів розгляду скарг органом оскарження (Антимонопольний комітет України), зокрема, новини практики оскарження, приклади, коментарі, особливості, судова практика з цього питання