Електронний підпис не підпадає під усунення невідповідностей протягом 24 годин

Ганна Довгая
6430
6 Вересня 2020
Електронний підпис не підпадає під усунення невідповідностей протягом 24 годин
6430
6 Вересня 2020
Рішення № 15597-р/пк-пз від 14.08.2020, оголошення № UA-2020-06-16-001053-a

Підстава для відхилення

Тендерна пропозиція учасника (Скаржника), надана для участі у процедурі відкритих торгів за результатом розгляду визначена такою, що не відповідає вимогам відповідної тендерної документації, оскільки тендерна пропозиція не містить накладений електронний підпис (або кваліфікований електронний підпис) учасника / уповноваженої особи учасника процедури закупівлі.

Позиція скаржника

Скаржник зазначає, що Документація не містить жодних умов щодо відхилення тендерної пропозиції учасника у разі ненакладення ЕЦП / КЕП.

Частиною першою статті 31 Закону про публічні закупівлі встановлено вичерпний перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій учасників процедур закупівель. Проте жодна з підстав зазначеної норми не передбачає відхилення тендерної пропозиції учасника, у разі не накладення електронного цифрового підпису (або кваліфікованого електронного підпису).

Не накладення електронного цифрового підпису (або кваліфікованого електронного підпису) повинно бути віднесено до невідповідностей щодо документів на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та / або договору про закупівлю. В порушення норм Закону, Замовник не надав можливості Скаржнику виправити зазначені невідповідності, що в свою чергу е порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

Позиція Замовника

Замовник зазначає, що невідповідність зазначена ЕЦП / КЕП не була єдиною, у звʼязку з чим Замовник не зміг дати 24 години на усунення даної невідповідності

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений електронний підпис (або кваліфікований електронний підпис) учасника / уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 1.5. тендерної документації.

Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, на Пропозицію Скаржника не накладено електронний підпис (або кваліфікований електронний підпис) Скаржника / уповноваженої особи Скаржника.

Позиція органу оскарження

Законом не передбачено можливості розміщення Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, зокрема, щодо накладення електронного цифрового підпису на тендерну пропозицію учасника. Враховуючи викладене, відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.

Статтею 31 Закону про публічні закупівлі не передбачено як підставу для відхилення Пропозиції невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної підстави.

Отож знову звертаймо увагу Замовників на важливість складання умов тендерної документації згідно власної потреби та чинного законодавства в цілому.

Про КЕП / ЕЦП читаймо на порталі RADNUK.COM.UA у статтях:

  1. Способи підписання документів за допомогою КЕП;
  2. Як і хто має застосовувати КЕП?
  3. Особливості підписів екранних документів як для замовників, так і для учасників.

Не бійтесь відстоювати свої законні права та інтереси та підписуйтесь на портал RADNUK.COM.UA на Вас чекає багато пізнавальних рішень Уповноваженого органу, які стануть у нагоді як замовникам так і учасникам.

Практика АМКУ

Публікації щодо результатів розгляду скарг органом оскарження (Антимонопольний комітет України), зокрема, новини практики оскарження, приклади, коментарі, особливості, судова практика з цього питання