20 % для нагальної потреби: виключення у застосуванні

Наталія Чабан
356
2 Травня 2021
20 % для нагальної потреби: виключення у застосуванні
356
2 Травня 2021

Рідко успішна процедура закупівлі буває без оскарження рішень замовника. Та й не може бути, оскільки закупівля — боротьба за право стати переможцем. Як у цій ситуації замовнику досягати своєї мети простіше, швидше та ефективніше? Які норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) дозволяють забезпечити термінову нагальну потребу, коли на закупівельному шляху зустрічаються учасники-контрагенти, які, наприклад, сприяють затягуванню процесу проведення процедури закупівлі, подаючи по декілька скарг одночасно.

Порядок оскарження процедури закупівлі регламентується статтею 18 Закону, яка поширюється лише на проведення процедур закупівель, перелік яких чітко визначений статтею 13 Закону. 

Після подання суб’єктом оскарження скарги до Органу оскарження замовнику заборонено учиняти будь-які дії та / або приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у т. ч. приймати рішення про скасування (відміну) тендеру або визнавати його таким, що не відбувся, відміняти переговорну процедуру закупівлі. Замовник може лише вчиняти дії, направлені на усунення порушень, що зазначені у скарзі.

Також Законом встановлено, що після подання суб’єктом оскарження скарги до Органу оскарження електронна система закупівель автоматично призупиняє початок електронного аукціону. 

Укладення договору про закупівлю під час оскарження забороняється, оскільки розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених для укладання договору про закупівлю. Перебіг цих строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення...

Практика оскарження закупівель

Публікації щодо результатів розгляду скарг органом оскарження (Антимонопольний комітет України), зокрема, новини практики оскарження, приклади, коментарі, особливості, судова практика з цього питання